تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۷۰۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

خودکفایی کشور با تولید سالانه 2500 تن شبکه های چدنی در استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با تولید شبکه های چدنی در این استان، از خروج ارز از کشور جلوگیری و ایران به خودکفایی رسیده است.
خودکفایی کشور با تولید سالانه 2500 تن شبکه های چدنی در استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، استاندار و اعضای ستاد تسهیل استان انجام شد، با اعلام این خبر گفت: شرکت اریس سازه پارسیان با ظرفیت تولید سالانه 2500 تن شبکه های چدنی اجاق گاز توانسته است از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و ایران به خودکفایی برسد.

وی گفت: شرکت اریس سازه پارسیان با سرمایه گذاری بیش از 86 میلیارد ریال در شهرک صنعتی جنت آباد شهرستان گرمسار واقع می باشد که در زمینه ریخته گری چدن خاکستری فعالیت می کند و توانسته است زمینه اشتغال حدود 410 نفر را در این شهرستان فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه بازدید معاون وزیر کشور در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: اعضای ستاد تسهیل استان از شرکت گل آسای سرما تولید کننده انواع یخچال و فریزر بازدید کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مجموعه تولیدی با سرمایه گذاری حدود 83 میلیارد ریال در شهرک صنعتی ایوانکی واقع می باشد و ظرفیت تولید سالانه 180 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر خانگی و ساید بای ساید را دارد که زمینه اشتغال 190 نفر را فراهم کرده است.

بهروز اسودی اضافه کرد: شرکت های شکوفا بهداشت آرین و شکوفا شیمی آرین مقصدهای بعدی دکتر دین پرست و اعضای ستاد تسهیل استان بود که از این دو مجموعه تولیدی بازدید شد.

وی اظهار داشت: شرکت شکوفا بهداشت آرین با سرمایه گذاری حدود 24 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 90هزار تن انواع شامپو ، نرم کننده موی سر، مایع ظرفشویی، لباسشویی و دستشویی، انواع درپوش و انواع بطری از پلی اتیلن را دارد و برای 195 نفر ایجاد شغل کرده است و شرکت شکوفا شیمی آرین نیز با سرمایه گذاری 29 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 31750 تن انواع محصولات شیمیایی با اشتغالزایی 55 نفر را دارد.

دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در ادامه سفر خود به شهرستان گرمسار در یکصد و چهل و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در فرمانداری گرمسار تشکیل شد حضور یافت و در آن جلسه به بررسی مسایل و مشکلات برخی واحدهای تولید پرداخت.

عناوین برگزیده