تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۳۷۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازیگران بورس (24 اردیبهشت)

حقوقی‌ها و حقیقی‌های بازار چه سهامی خریدند؟ / افزایش خریدهای سهامداران خرد

می متالز - روز سه‌شنبه در حالی حمایت حقیقی‌ها و حقوقی‌های بازار با خرید سهام مورد نظر دنبال شد که در پایان دادوستدها موقعیت‌های خرید سهامداران خرد در بازار افزایش یافته بود.
حقوقی‌ها و حقیقی‌های بازار چه سهامی خریدند؟ / افزایش خریدهای سهامداران خرد

به گزارش می متالز، معاملات روز سه‌شنبه در حالی با رشد 4هزار واحدی شاخص کل بورس همراه شد که به دنبال جو مثبت تشکیل شده در بازار، سهامداران خرد نیز به خریدهای بیشتری پرداختند. بر این اساس در جریان معاملات امروز حدود 190میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی جابجا شد که بخش عمده‌ای از آن به خرید سهام بانک ملت تعلق داشت.

بانک ملت در حالی معاملات امروز را با صف خرید بیش از 7میلیون سهمی و رشد قیمت 5درصدی هر سهم سپری کرد که خالص خرید بیش از 61میلیارد تومانی را از سوی حقیقی‌ها تجربه کرد.در این میان ۱۰میلیون سهم مزبور از سوی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران خریداری شد. درمقابل صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی، شرکت تعاونی معین آتیه خواهان و صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی ملت در مجموع حدود 70میلیون سهم «وبملت» را عرضه کردند.

در همین راستا بانک پاسارگاد نیز شاهد فروش36میلیون سهم از سوی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بود. سازمان بیمه سلامت ایران نیز به عنوان سهامدار عمده نماد بانک صادرات اقدام به واگذاری 300میلیون سهم کرد. در این میان بانک اقتصاد نوین نیز با فروش 42میلیون سهمی از سوی شرکت سرمایه گذاری سامانه استراتوس مواجه شد.

داروپخش نیز از دیگر نمادهای مورد توجه معامله‌گران خرد در بازار امروز بود که با انتقال بیش از 25میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی روبرو شد.

در مقابل سهامداران عمده بیشترین حمایت را از نماد مپنا داشتند. به‌طوری‌که خالص خرید این گروه در نماد «رمپنا» به 6میلیارد و 200میلیون تومان رسید.

الف) گروه فلزات اساسی: در میان نمادهای فلزی نیز امروز فولاد خراسان با تداوم خرید از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد؛ به طوریکه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات امروز نیز 500هزار سهم «فخاس» را خریداری کرد.

ب) گروه محصول‌های شیمیایی: در میان نمادهای شیمیایی نیز گروه صنعتی پاکشو شاهد واگذاری 7میلیون سهم از سوی رستوران‌های زنجیره‌ای گل فوده بود. این حقوقی در معاملات روز دوشنبه نیز 3میلیون سهم مزبور را فروخته بود. این در حالی است که پاکسان شاهد تداوم خرید از سوی بیمه ملت بود. این حقوقی امروز نیز 150هزار سهم را خریداری کرد. در مقابل سرمایه‌گذاری صنایع ‌شیمیایی ایران عرضه 150هزار سهم از سوی صندوق سرمایه گذاری نماد صنعت و معدن را تجربه کرد.

ج) شرکت‌های پالایشی: رصد تغییرات صورت گرفته در نمادهای پالایشی نیز نشان از آن دارد که پالایش نفت بندرعباس با عرضه 2میلیون و 500هزار سهمی از سوی صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر مواجه شد.

د) شرکت‌های خودرویی: در گروه خودرویی نیز سایپا با خرید یک میلیون سهم از سوی گروه سرمایه‌گذاری سایپا روبرو شد. در همین راستا صندوق سرمایه‌گذاری آرمان اندیش نیز 15میلیون سهم سازه پویش را خریداری کرد. شرکت آروین تجارت ثمین نیز به عنوان حقوقی فعال در زامیاد، یک میلیون سهم را به پرتفوی خود افزود.

عناوین برگزیده