تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۳۹۳۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
ساترن کاپر اعلام کرد

کاهش سود سه‌ماهه اول تحت‌تأثیر افت قیمت مس

می متالز - افت قیمت جهانی فلزات؛ اثر افزایش ظرفیت واحد تغلیظ مس در معدن Toquepala که در کشور پرو واقع شده است را خنثی کرد و باعث شد سود کمپانی Southern Copper Corp در سه‌ماهه اول سال 2019 کاهش یابد.
کاهش سود سه‌ماهه اول تحت‌تأثیر افت قیمت مس

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، کمپانی ساترن کاپر درآمد خالص سه‌ماهه اول سال 2019 خود را 1/75 میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سود 1/84 میلیارد دلار در دوره مشابه سال 2018 افت 4/8 درصدی داشته است. مقامات کمپانی مهم‌ترین دلیل کاهش سود را افت جهانی قیمت فلزات اعلام کردند.
سود قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک (Ebitda) در این مدت بالغ بر 890 میلیون دلار بود که در مقایسه با 939 میلیون دلار مربوط به سه‌ماهه اول سال گذشته حدود 5/3 درصد کاهش یافته است.
میانگین قیمت در قراردادهای سه‌ماهه مس در بورس فلزات لندن طی سه‌ماهه اول سال 2019 برابر با 6 هزار و 214 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه با قیمت 7 هزار و 1 دلار در هر تن مربوط به بازه زمانی ژانویه تا مارس 2018، به‌طور متوسط 614 دلار به ازای هر تن کاهش داشته است.
کاهش درآمدهای کمپانی ساترن کاپر به‌رغم افزایش ظرفیت سالیانه تولید معادن و فروش مس رخ داده است. به گفته کمپانی مذکور، در سه‌ماهه اول سال جاری میزان فروش مس توسط کمپانی SCC به 227 هزار و 424 تن مس کاتدی رسید که در مقایسه با حجم 212 هزار و 767 تن مدت مشابه سال قبل، 6/9 درصد افزایش داشته است.
کمپانی ساترن کاپر در گزارش درآمد سه‌ماهه اول خود در پایان ماه آوریل، اعلام کرد، افزایش فروش مس کمپانی ناشی از بهره‌برداری از طرح توسعه‌ای واحد جدید تغلیظ مس در معدن Toquepala در کشور پرو بوده است. در پایان ماه مارس، این واحد تولیدی به 86 درصد ظرفیت نهایی خود رسید.
این کمپانی که متعلق به گروپ مکزیکو است مبلغ 1/3 میلیارد دلار برای افزایش تولید معدن مذکور از حدود 170 هزار تن در سال 2018 به سقف 258 هزار تن در سال جاری اختصاص داده است. انتظار می‌رود این واحد جدید تا انتهای ماه می 2019 به حداکثر ظرفیت خود برسد.
کمپانی گروپ مکزیکو که بزرگ‌ترین کمپانی معدنی مکزیک است در نظر دارد تا برنامه توسعه‌ای گسترده‌ای را اجرا کند و ظرفیت تولید مس خود را تا سال 2025 با 80 درصد افزایش به 1/8 میلیون تن در سال برساند.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده