تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۴۰۴۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

برنامه زیرمجموعه ایران خودرو برای بازسازی ناوگان حمل‌ و نقل و پیش بینی تولید

می متالز - مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اعلام افزایش سهم بازار هودروهای تجاری و سنگین و پیش بینی تولید 4 هزار دستگاه در سال جاری، گفت: بازسازی اتوبوس‌های فرسوده از برنامه‌های مهم این شرکت است.
برنامه زیرمجموعه ایران خودرو برای بازسازی ناوگان حمل‌ و نقل و پیش بینی تولید

به گزارش می متالز، مهدی یونسیان با بیان اینکه تولید سال گذشته نسبت به 96 بیش از 70 درصد رشد داشته، گفت: ظرفیت سالانه ایران‌ خودرو دیزل 30 تا 35 هزار دستگاه است که در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات بهره برداری از تمام این ظرفیت امکانپذیر نیست.

وی برنامه تولید سال جاری را تولید 4 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: انواع کامیون، کشنده، کامیون سبک، پیکاپ، ون، مینی‌بوس و اتوبوس در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. ایران‌خودرودیزل تنها شرکت ایرانی است که توان تولید انواع محصولات تجاری و سنگین و نیمه سنگین باری و مسافری را به صورت همزمان دارد.

این مقام مسئول بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را از برنامه‌های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به نبود بودجه کافی برای نوسازی و خرید اتوبوس از سوی شرکت اتوبوسرانی، ایران‌خودرودیزل بازسازی اتوبوس‌های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.

یونسیان صرفه اقتصادی و صرفه‌جویی در منابع مالی را از مزایای این اقدام دانست و افزود: بازسازی اتوبوس و تبدیل آن از شرایط فرسودگی و آلایندگی به خودروی دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 و 4 بودجه‌ای کمتر از یک سوم خرید اتوبوس نو نیاز دارد که ایران‌خودرودیزل با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات نقدینگی این روش را در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر این که توان خرید و نوسازی مینی‌بوس و اتوبوس در شرکت های خصوصی وجود ندارد توان نوسازی در این بخش توسط ایران‌خودرودیزل را سالانه 2000 دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: اتوبوس شهری در اقتصاد و ساختار حمل‌ونقل به گونه‌ای است که نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

یونسیان واردات اتوبوس کارکرده را اقدامی غیرتخصصی و عجولانه خواند و گفت: هر اتوبوس وارداتی دست دوم نیازمند شبکه خدماتی، ابزار مخصوص، آموزش نیروی انسانی و قطعات یدکی و در نتیجه مستلزم سرمایه‌گذاری سنگین و قابل‌توجه است. بازسازی اتوبوس های فرسوده علاوه بر هزینه بسیار کم تر از واردات دست دوم، شبکه خدماتی مناسبی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده