تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۴۰۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح مدیر عملیات فرابورس درباره بازگشایی "دکپسول" و بسته شدن دامنه نوسان

می متالز - مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس درباره بازگشایی امروز نماد شرکت تازه وارد ژلاتین کپسول که با دو پیام بدون محدودیت دامنه نوسان و سپس با محدودیت باز شد، توضیح داد.
توضیح مدیر عملیات فرابورس درباره بازگشایی "دکپسول" و بسته شدن دامنه نوسان

به گزارش می متالز، افسانه اروجی درباره بازگشایی امروز نماد شرکت ژلاتین کپسول که با دو پیام متفاوت بدون محدودیت و با محدودیت باز شد و با دامنه نوسان 5 درصدی و 619 تومانی هر سهم کشف قیمت شد گفت: این تصیم طبق دستورالعمل معاملات و ابلاغیه سازمان بورس گرفته شد و کاملا" قانونی بود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ، برای بازگشایی نماد باید دو آکشن انجام شود. در آکشن اول و دو روز قبل، قیمت گذاری نامناسب و دور از واقعیت های "دکپسول" منجر به عدم تایید ابطال معاملات و توقف یک روزه نماد شد. امروز هم با اعلام بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان این شرکت و در پایان فرصت 30 دقیقه ایی حراج ناپیوسته، قیمت 1450 تومانی برای خرید هر سهم وارد سامانه شده بود که بالاتر از قیمت دو روز قبل و باز هم غیر واقعی بود.

این مقام مسئول افزود: بنابراین در همان دقیقه 30 و به منظور جلوگیری از انجام معاملات غیرواقعی و عدم تایید مجدد و همچنین پیش گیری از ادامه توقف نماد، تصمیم گرفته شد بازگشایی نماد این شرکت با محدودیت دامنه نوسان باز شود. چرا که در صورت انجام معامله با قیمت 1450 تومانی هر هسم، باز هم معاملات تایید نمی شد و به دلیل مشکلات فنی، یک روز هم باید برای ابطال معاملات، صرف و نماد متوقف می شد.

اروجی با اشاره به ماده 12 مکرر 8 دستورالعمل انجام معاملات در فرابورس، ادامه داد: طبق ابلاغیه سال گذشته سازمان بورس، در صورت بروز اشکلات فنی در سامانه معاملات ، مدیران بورس ها می توانند ساعت شروع، خاتمه و طول جلسه معاملاتی یک یا گروهی از نمادها را تغییر دهند و یا انجام معاملات را متوقف کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده