تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۴۰۶۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شرکت‌کنندگان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته کرمان عنوان کردند:

کرمان، بهترین گزینه برای نمایشگاه معدنی است

می متالز - هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی کرمان ۲۶ تا ۲۹ خرداد ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان برگزار می‌شود.
کرمان، بهترین گزینه برای نمایشگاه معدنی است

به گزارش می متالز، در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف معدنی و صنایع وابسته به آن، آخرین دستاوردهای اکتشاف، استخراج، فرآوری، صادرات، سرمایه‌گذاری و ماشین‌آلات را ارائه می‌دهند. شرکت‌کنندگان در هفتمین نمایشگاه کرمان معتقدند این نمایشگاه به‌ شکل تخصصی و منسجم و در مکان مناسبی برگزار می‌شود که امکان حضور مشتریان زیادی در آن وجود دارد.

 

دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه کرمان

درباره هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی کرمان، رضا رضایی مدیر بازرگانی شرکت رای صنعت توس اظهار کرد: شرکت رای صنعت توس یک مجموعه دانش‌بنیان است که با آمیختن دانش فنی روز، فرآیندها و روش‌های تولیدی در زمینه تولید انواع تجهیزات و قطعات موردنیاز صنایع معدنی، فولاد، نیروگاهی، نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند. رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتبرترین تولیدکننده پمپ‌های اسلاری و آب صنعتی در ایران هستیم که در بیشتر صنایع معدنی ایران کاربرد وسیعی دارد.
وی با اشاره به مشتریان شرکت در سطح کشور بیان کرد: مهم‌ترین مشتریان صنایع معدنی ما شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس هستند.
مدیر بازرگانی شرکت رای صنعت توس در پاسخ به این پرسش که چندمین‌بار است که در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی و تجهیزات وابسته به آن شرکت می‌کنید، عنوان کرد: امسال چهارمین سال پیاپی است که در نمایشگاه بین‌المللی کرمان حضور داریم.
رضایی درباره سطح نمایشگاه کرمان عنوان کرد: نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان در سطح خوبی قرار دارد، البته لازم به یادآوری است که با حمایت صنایع مادر این نمایشگاه جای بهتر شدن نیز دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که علت حضور شرکت آنها در این نمایشگاه چیست، عنوان کرد: با توجه به اینکه گستره وسیعی از مشتریان ما در استان کرمان قرار دارند، امکان حضور مدیران و کارشناسان کارخانه‌ها در این نمایشگاه راحت‌تر فراهم می‌شود.
 از سوی دیگر نمایشگاه کرمان به‌‌طور تخصصی و منسجم و در مکان مناسبی برگزار می‌شود که امکان حضور مشتریان بسیاری وجود دارد. درحقیقت نزدیکی به مشتریان بالفعل و بالقوه در کرمان برای شرکت ما بیشتر است. مدیر بازرگانی شرکت رای صنعت توس همچنین در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان چه تفاوتی با نمایشگاه‌های تهران در این حوزه دارد، خاطرنشان کرد: به‌جای اضافه کردن نمایشگاه‌های موازی که سال گذشته برپا شد، بهتر است به تقویت یک نمایشگاه پرداخت تا مشکلی که در تهران برای برگزاری نمایشگاه‌های موازی ماینکس و ایران‌کانمین به‌وجود آمد، پیش نیاید.

 

نمایشگاه، فرصت مناسبی برای رقابت

همچنین مجتبی حیرانی‌مقدم مدیر اجرایی شرکت ابتکار توس درباره حضور این شرکت در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: شرکت ابتکار توس انواع دستگاه‌های فیلترپرس را تولید می‌کند. این فلیترها در زمینه آب و فاضلاب و معدن و فرآوری مواد معدنی و برخی صنایع دیگر مانند صنایع غذایی کاربرد دارد.
حیرانی در ادامه با توضیح عملکرد دستگاه فیلترپرس عنوان کرد: فیلترپرس دستگاهی است که تصفیه را در حجم زیاد انجام داده و مایع و جامد را از یکدیگر جدا می‌کند که در بعضی از صنایع از جامد، در بعضی صنایع از مایع و در برخی دیگر، هم از مایع و هم از جامد استفاده می‌شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: فیلترپرس در بسیاری از شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ازجمله شرکت ملی مس و شرکت ملی سرب‌وروی و... کاربرد دارد و این شرکت‌ها مشتری‌های ما به‌شمار می‌روند. مدیر اجرایی شرکت ابتکار توس در پاسخ به این پرسش که چندمین سال است که در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی کرمان حضور دارید، عنوان کرد: شرکت ابتکار توس برای نخستین‌بار است که در نمایشگاه کرمان حضور دارد و از آنجا که شرکت‌های معدنی بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند، فرصت مناسبی نیز برای شرکت به‌شمار می‌‌رود تا به معرفی محصول خود بپردازد. حیرانی همچنین در پاسخ به این پرسش که حضور در نمایشگاه‌های تخصصی تا چه اندازه می‌تواند برای تولیدکنندگان مفید باشد، گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه محصولات و توانمندی‌های شرکت‌ها و تولیدکنندگان است. از آنجا که تولیدکنندگان بسیار زیاد شده‌اند، درحقیقت نمایشگاه فرصت مناسبی برای رقابت است تا به بهترین شکل ممکن توانایی خود را در معرض دید و نمایش قرار دهند. وی در پایان با اشاره به مشکلات تولید عنوان کرد: در یک سال گذشته و با وجود تحریم‌ها واردات مواد اولیه با مشکل روبه‌‌رو شده‌ و این موضوع کار را برای تولیدکنندگان تا حدی دشوار کرده است.

عناوین برگزیده