تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۴۳۲۷۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

۴ خانواده فاسد ۱۲۵ هزار خودرو وارد کردند/ نجات یک پالایشگاه و نظارت بر بنیاد

می متالز - رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اعلام واردات ۱۲۵ هزار خودرو توسط چهار خانواده فاسد از نجات یک پالایشگاه و آغاز نظارت بر عملکرد بنیاد مستضعفان خبر داد.
۴ خانواده فاسد ۱۲۵ هزار خودرو وارد کردند/ نجات یک پالایشگاه و نظارت بر بنیاد

به گزارش می متالز، امیر خجسته در خصوص ثبت سفارش غیر قانونی خودرو های خارجی گفت: ٣٤ هزار خودرو غیرقانونی در سال های ٩٦و ٩٧ ثبت سفارش شده و چهار خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باندهای فساد اقتصادی ١٢٥ هزار خودرو خارجی را وارد کردند.

وی افزود: فساد در سراسر دنیا وجود دارد اما برای مبارزه با فساد باید برنامه داشته باشیم، لذا با مدارک و مستندات ورود پیدا کردیم و در این راستا گرایش های سیاسی برایمان مهم نبوده و نیست. مجلس قوانین کافی را برای مبارزه با فساد در دست دارد و این فراکسیون در زمینه اعاده اموال نامشروع، شفافیت اموال مسؤولین و پیگیری دستور هشت ماده ای رهبری اقداماتی را شروع کرده است. در بحث قوانین مشکل نداریم بلکه در بحث اجرا مشکل داریم و مجلس نباید اغماض و سکوت کند چرا که سکوت مجلس سکوت دستگاه های نظارتی را به دنبال دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از این محل توانستیم پالایشگاه کرمانشاه را از چنگان مفسدان نجات دهیم و سیلوی همدان هم در حال بازگردان است. در خصوص معدن طلای قروه گزارشاتی رسیده و با وزیر صنعت در این خصوص جلسه ای را برگزار خواهیم کرد.

خجسته افزود: مطالبه مردم همین است که در برابر رانت و غارت آقازاده ها بایستیم و در بحث معدن طلای قروه نیز باید وزیر جوابگو باشد چرا که دستمزد کارگران خارجی در این معدن سه تا چهار برابر ایرانی ها است و سهم ایران از ٥١ به ٣٠ درصد کاهش پیدا کرده و طرف خارجی نیز تکنولوژی را که باید واگذار می کرد که تاکنون عملی نکرده است.

وی گفت: قانونی را در مجلس در دستور کار داریم که به رسانه ها و افراد حقیقی که مفاسد اقتصادی را اطلاع رسانی کنند حق الکشف تعلق خواهد گرفت و از آنان در برابر خطرات محافظت خواهد کرد. پیش نویس این قانون هم اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس است و امیدواریم این مهم هرچه زودتر عملی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: با اذن رهبری بر مجموعه های زیر نظرشان از جمله بنیاد مستضعفان نیز نظارت خواهیم کرد.

خجسته افزود: بانک ها ابرچالش برای مردم ایران و مانع رونق تولید هستند و مفاسد متعددی از سوی بانک ها کشف شده که در یکی از این موارد یک مجموعه ای ٦٠ شرکت صوری تشکیل داده و از بانک ها تسهیلات گرفته بود. برخی هم با تضمین های ناچیز و با فشارهای سیاسی و باند و رانت، صدها میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده