تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۴۳۳۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان ایلام اعلام کرد:

افزایش 84 درصدی ارزش صادرات اظهار شده استان ایلام در 3 ماهه اول امسال

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: میزان صادرات اظهار شده استان ایلام در سه ماهه اول امسال به لحاظ وزنی 20 درصد و به لحاظ ارزشی 84 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
افزایش 84 درصدی ارزش صادرات اظهار شده استان ایلام در 3 ماهه اول امسال

به گزارش می متالز، یاراله نصیری با بیان این مطلب، افزود: میزان صادرات اظهاری از گمرکات استان در این مدت 448 هزار تن و به ارزش 291 میلیون دلار می‌باشد و این آمار 49 درصد به لحاظ وزنی و33 درصد از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حضور در بازار های جهانی از طریق گسترش صادرات به عنوان مبنای توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: صادرات کالا به عنوان وجهی از بازرگانی خارجی ‌بیانگر توان تولیدی کشور است و در شرایط تحریم های ظالمانه توسط استکبار جهانی صادرات فرصت ویژه ای برای تحقق سیاست های اقتصادی ایجاد می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه های مرزی کشور در نقاط صفر مرزی(نقاط محروم) راهکاری مناسب برای مناطق محروم است و به کمک آن می توان زمینه های اشتغال را در نقاط محروم کشور تقویت کرد.

نصیری در پایان گفت: در استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، وجود مشابهت های فرهنگی میان شهروندان دو کشور، ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه ای برای توسعه صادرات، تقویت بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری وجود دارد.

عناوین برگزیده