تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۴۳۸۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زیان ۱۳۴ریالی هرسهم «زامیاد» در یکسال مالی

می متالز - شرکت زامیاد در صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، زیان هر سهم شرکت به ۱۳۴ریال رسید.
زیان ۱۳۴ریالی هرسهم «زامیاد» در یکسال مالی

به گزارش می متالز، شرکت زامیاد در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، زیان هرسهم شرکت به ۱۳۴ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی۱۳۹۶ تنها ۱۷درصد کاهش داشته است.

این شرکت زیان عملیاتی دوره مالی مورد گزارش را ۵۹۹میلیارد ریال، زیان خالص را ۷۴۲میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۲هزار و ۲۲۹میلیارد ریال اعلام کرده است.

«زامیاد» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در نظر دارد تولید و فروش محصولات سبک در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش دهد و برای ورود محصولات جدید با موتور یورو ۵ برنامه ریزی کند.

از سوی دیگر در برآوردی که شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام شده است که نرخ فروش محصولات سبک سال ۱۳۹۸ با نرخ ۵درصد افزایش نسبت به آخرین نرخ مصوب سال ۱۳۹۷در نظر گرفته شده است و تغییرات نرخ مواد اولیه متناسبت با تغییرات نرخ ارز و قراردادهای تامین کنندگان داخلی تغییر می کند.

این شرکت در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد که اخذ تسهیلات مالی با بهره پایین تا پایان سال ۹۸ و تامین مالی از محل دریافت تسهیلات خرید دین است. با توجه به تلاش شرکت جهت دریافت تسهیلات از محل منابع ارزان بانکی و تسویه به موقع تسهیلات بانکی، برآورد می شود هزینه ها در ۶ ماهه اول سال ۹۸ افزایش نیابند.

عناوین برگزیده