تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۴۶۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد:

افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی در جنوب استان آذربایجان غربی

می متالز - سرپرست سازمان صنعت،معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: با مشارکت دو سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی شهرستان پیرانشهر حجم سرمایه گذاری خارجی در جنوب استان افزایش یافت .
افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی در جنوب استان آذربایجان غربی

به گزارش می متالز، محمد دهقان گفت: با مشارکت دو سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی شهرستان پیرانشهر حجم سرمایه گذاری خارجی در جنوب استان افزایش یافت.

وی همچنین در ادامه افزود: شهرستان پیرانشهربا توجه به همجوار بودن با مرز و گمرک تمرچین، یکی از سرمایه گذار پذیرترین شهرستان های جنوب استان می باشد که سرمایه گذاران خارجی راغب به سرمایه گذاری در این شهرستان می باشند.

محمد دهقان عنوان کرد: یک شرکت تولید کننده انواع آبگرمکن های برقی با 80 درصد سرمایه گذاری خارجی در حال فعالیت و تولید می باشد که تمام محصولات تولیدی این واحد تولیدی به بازار های هدف خارج از کشور صادر می شود.

وی بیان کرد: واحد تولیدی انواع آبگرمکن با حجم سرماه گذاری خارجی بالغ بر 500 هزار دلار وبا ایجاد اشتغال مستقیم برای 15 نفر و با تولید سالانه 20 هزار دستگاه در شهرک صنعتی پیرانشهر فعال می باشد.

دهقان افزود: واحد تولیدی انواع شلنگ نخ دار از pvc نیز با شش خط تولید و با ظرفیت تولید 800تن در سال و با صادرات تولیدات خود به محوریت اقلیم کردستان عراق و دیگرکشورهای همسایه یکی از واحد های موفق شهرستان پیرانشهر می باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اذعان کرد: واحد تولیدی انواع شلنگ با 50 درصد سرمایه گذاری خارجی به مبلغ 35 هزار میلیون ریال وبا ایجاد اشتغال مستقیم برای 20 نفر در این شهرستان فعال است.

دهقان همچنین در ادامه اظهار داشت: تولیدات واحدهای دارای سرمایه گذاری خارجی، با تکنولوژی نو و بیشتر صادرات محور می باشند و در بازارهای هدف توان رقابت با رقبای خارجی هستند.

وی ضمن تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: این واحد ها قابلیت توسعه و رشد را دارند و با توسعه واحدهای صنعتی بخصوص در شهرستان های نزدیک مرز ایجاد زمینه های اشتغالزایی در این مناطق ممکن خواهد بود.

عناوین برگزیده