تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۴۷۴۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

مالکان خودرو مراقب شیوه جدید کلاهبرداری باشند/ خریداران در دام لیزینگ جعلی

می متالز - رئیس پلیس فتای استان اصفهان و معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری از شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو و شرکت لیزینگ جعلی خبر دادند.
مالکان خودرو مراقب شیوه جدید کلاهبرداری باشند/ خریداران در دام لیزینگ جعلی

به گزارش می متالز، سرهنگ مصطفی مرتضوی از شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو خبر داد و گفت: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راه ها و عملی شدن سامانه ها، پیام های مبنی برالزام پرداخت عوارضی ارسال می شود.

وی افزود: برخی مالکان خودرو به دلیل نگرانی از جریمه عدم پرداخت عوارض و با جستجو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آن هم بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت ها و برنامه های کاربردی، اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه های تقلبی کرده و باعث از دست رفتن اطلاعات کارت های بانکی و در نتیجه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی می شوند.

وی توصیه کرد: مالکان خودرو برای پرداخت الکترونیکی عوارض از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم هستند خودداری کنند. همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

همچنین سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت دو مرد فریبکار خبر داد که با راه‌اندازی یک شرکت لیزینگ اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان خرید خودرو کرده بودند و به میزان گفت: این پرونده ۲۲ تیر با طرح ۱۰۰ شکایت علیه شرکت لیزینگی ارجاع شد و بررسی‌ها نشان داد بیشتر شاکیان پرونده از شهر‌های جنوبی کشور هستند که از طریق سایت "باما" با شرکت "رها صنعت  رخشان" آشنا شده‌اند.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد رامتین و همدست وی به نام سیاوش، طراح کلاهبرداری هستند که از هر کدام از شاکیان بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و در مجموع بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند. در شاخه دیگری از تحقیقات کاراگاهان پلیس موفق شدند مخفیگاه دو متهم را در محدوده بازار مبل ایران در یافت اباد شناسایی و بازداشت کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده