تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۴۷۴۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مجمع عمومی عادی سالانه هلدینگ سیمان فارس و خوزستان تصویب شد

تقسیم ۲۵۰ ریال سود به ازای هر سهم

می متالز - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی عام هلدینگ سیمان فارس و خوزستان برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تاریخ ۳۱ تیر بر اساس اعلام قبلی و با حضور اعضای هیات رئیسه و بیش از ۶۶.۱درصد از سهامداران در مرکز همایش‌های تلاش برگزار شد.
تقسیم ۲۵۰ ریال سود به ازای هر سهم

به گزارش می متالز، در جریان این مجمع تقسیم ۲۵۰ریال سود به ازای هر سهم به تصویب رسید. قابل‌توجه است که برای نخستین‌بار مجمع عمومی عادی سیمان فارس و خوزستان ۲ ماه پس از پایان سال مالی برگزار شد.
 مجمع پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی صورت‌های مالی شرکت را تایید کرد. اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی درباره صورت‌های مالی شرکت اصلی مقبول و درباره صورت‌های مالی تلفیقی با کاهش قابل‌توجه در بندهای گزارش نسبت به سال گذشته مشروط شد.
 تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و فاینانس خودگردان سیمان آبیک نیز با پیگیری‌های مسئولان شرکت تسویه شده است. این موضوع منجر به کاهش هزینه‌های مالی شرکت سیمان آبیک خواهد شد.
 افزایش سرمایه شرکت‌های سیمان فارس نو، خزر، نی‌ریز و بهبهان در سال ۹۸ از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام شد. افزایش سرمایه شرکت سیمان خوزستان نیز در حال انجام است.
 در ادامه این مجمع سازمان حسابرسی برای سال آینده به عنوان حسابرس و بازرس قانونی انتخاب شد. تغییر اساسنامه هلدینگ فارس و خوزستان بر اساس فورمت بورس به تصویب رسید.
همچنین بر اساس سیاست‌های سهامدار اصلی (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) هیچ‌گونه پاداشی برای اعضای هیات مدیره به تصویب نرسید.

 

پیام مدیرعامل

در آغاز مجمع عمومی عادی سالانه هلدینگ سیمان فارس و خوزستان، حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره درباره طرح اوپک سیمانی گفت: در نیمه سال ۱۳۹۵ طرحی ازسوی این هلدینگ برای مدیریت عرضه سیمان در بازار مانند فعالیت کشورهای عضو اوپک تهیه و پیشنهاد شد. این طرح در نشست‌های کارشناسی موردبررسی تمامی مدیران عامل، معاونان و مدیران فروش شرکت‌های تابع سیمانی هلدینگ قرار گرفت. پس از جرح و تعدیل در مجمع انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به‌عنوان تنها تشکل صنفی صنعت به اجرا درآمد.
هوشیاری در ادامه تاثیر اوپک سیمانی بر حل مشکلات گذشته را مورد بحث قرار داد و افزود: بر اساس طرح اوپک سیمانی و تدوین فرمولی برای شرکت‌های سیمانی کشور، برنامه توزیع بر اساس سهمیه ماهانه تعیین شد. اکنون این روش همراه با برگزاری نشست‌های هماهنگی منطقه‌ای کارخانه‌ها برای مدیریت بازار سیمان و تصمیم‌گیری‌های موردنیاز در حال اجرا است. تجربیات به‌دست آمده حاکی از آن است که هر اندازه حسن اعتماد بین شرکت‌های سیمانی منسجم‌تر و هماهنگی بین آنها بیشتر باشد، وضعیت بازار و تامین نیز بهبود خواهد یافت.
مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با اشاره به اینکه در بخش صادرات نیز سیاست‌های جدیدی در منطقه شکل خواهد گرفت، توضیح داد: عراق با وضع مقررات جدید به طورتقریبی از ورود سیمان ایران به این کشور جلوگیری کرده است. این موضوع باعث کاهش صادرات سیمان شد اما با راه‌اندازی کارخانه سیمان در برخی از کشور‌ها، صادرات کلینکر در سال ۱۳۹۷ افزایش یافت.
هوشیاری بر این باور است که تمرکز در صادرات می‌تواند منافع بیشتری نصیب شرکت‌های صادرکننده سیمان کند. در اواخر سال ۱۳۹۶ برای ایجاد هماهنگی بین هلدینگ‌های سیمان اقداماتی انجام شده که همراه با نوسانات ارزی رفته رفته مبنای فروش‌های ریالی صادرات با نرخ ارزهای معتبر تعیین شد و در مناطقی که امکان هماهنگی وجود دارد حتی دفتر فروش متمرکز نیز پیش‌بینی شد و لازم است در این راستا شرکت توسعه صادرات سیمان نقش پررنگ‌تری را ایفا کند.
وی با ابراز امیدواری به همکاری و هماهنگی تمامی مدیران و دست‌اندرکاران صنعت سیمان گفت: در این صورت است که می‌توان شرایط مناسبی را برای این صنعت ایجاد و با افزایش بودجه طرح‌های عمرانی و استفاده از دیپلماسی تجاری مناسب مصرف داخلی و فروش صادراتی را به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بدون‌استفاده افزایش داد. امروزه برای عبور از شرایط کنونی و رشد صنعت سیمان باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، در این صورت می‌توان به جایگاه واقعی این صنعت بازگشت.

 

عملکرد هلدینگ درسال مالی مورد گزارش:

  • بازنگری برنامه استراتژیک در کارگروه راهبردی هلدینگ و تصویب ازسوی هیات‌مدیره و تشکیل کارگروه‌های هم‌اندیشی به‌منظور تهیه برنامه‌های عملیاتی
  • تشکیل نشست‌ها با شرکت‌های تابع به‌منظور بررسی برنامه‌های استراتژیک شرکت‌های تابع و میزان دستیابی به اهداف استراتژیک آنها بر اساس شاخص‌های راهبردی و مدل BSC با استفاده از جدول‌های TLR
  • برگزاری نشست‌های بررسی بودجه شرکت‌های تابع و اعمال نظرات اصلاحی
  • تشکیل نشست‌های بررسی عملکرد میان‌دوره‌ای ۳ماه، ۶ ماه، ۹ماه و بودجه سالانه شرکت‌های گروه
  • انجام مراقبت‌های ویژه درکارخانه‌ها برای اعمال مدیریت بر تولید و فروش در شرکت‌های تابع
  • تاکید بر تولید سیمان‌های پوزولانی و آمیخته با حفظ کیفیت استاندارد به‌منظور کاهش بهای تمام شده که در بیشتر شرکت‌های تابع تحقق یافته است.
  • پیگیری فروش دارایی‌های غیرمولد و مازاد بر نیاز شرکت‌های تابع به‌منظور تامین بخشی از نیازهای مالی
  • تاکید بر ایجاد هم افزایی، به‌عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی، به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده
  • رسیدگی به وضعیت تامین مواد اولیه اصــلی تولید شرکت‌های تابع و پیگیری برای رفع مشکلات آنها به‌منظور استمرار تولید در بلندمدت شرکت‌ها و ارتقای کیفیت و کاهش نرخ تمام شده
  • بررسی تمامی معادن مربوط به شرکت‌های تابع و طبقه‌بندی شرکت‌ها از نظر موقعیت معادن آنها و برنامه‌ریزی برای اداره معادن و بهره‌برداری از آنها به‌صورت علمی
  • تشکیل کارگروه‌های حسابرسی، راهبردی و سامانه شرکت‌های زیانده و کم‌بازده.
عناوین برگزیده