تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۵۰۷۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فردا ایرالکو عرضه می‌کند؛

روند کاهشی قیمت شمش آلومینیومی همچنان ادامه دارد

می متالز - فردا دوشنبه 28 مردادماه شمش هزار پوندی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) با خلوص 99.8 در بازار بورس کالای ایران به قیمت 219 هزار و 55 ریال به ازای هر کیلوگرم، عرضه می‌شود.
روند کاهشی قیمت شمش آلومینیومی همچنان ادامه دارد

به گزارش می متالز، همانطور که در نمودار 1 آمده است، شمش هزار پوندی شرکت ایرالکو فردا دوشنبه 28 مردادماه با خلوص 99.8 در بازار بورس کالای ایران به قیمت 219 هزار و 55 ریال به ازای هر کیلوگرم، عرضه می‌شود که قیمت این محصول به نسبت 5 روز پیش، یعنی چهارشنبه 23 مردادماه، 356 ریال بر کیلوگرم افت داشته است.

گفتنی است که شمش خالص هزار پوندی ایرالکو، چهارشنبه 23 مرداد ماه به قیمت 219 هزار و 411 ریال به ازای هر کیلوگرم، معامله شد و این کاهش قیمت شمش آلومینیومی با توجه به نرخ دلار و قیمت جهانی آلومینیوم، تعجب برانگیز است.

لازم به ذکر است که کاهش قیمت شمش آلومینیومی ایرالکو از ابتدای سال تاکنون، 5.6 درصد افت داشته است به گونه‌ای که شمش خالص ایرالکو یکشنبه 19 اردیبهشت ماه، به قیمت 232 هزار و 402 ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد و در حال حاضر، با کاهش 13 هزار و 347 ریال به ازای هرکیلوگرم معامله می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود فردا دوشنبه 28 مردادماه با توجه به مصوبه کارگروه تنظیم بازار که امکان خرید را برای تمام مشتریانی که دارای کد معاملاتی هستند، امکان‌پذیر کرده است؛ میزان تقاضا افزایش یابد و مسلما احتمال افزایش قیمت شمش آلومینیومی به سبب افزایش میزان تقاضا وجود دارد. همچنین، میزان عرضه اولیه شمش هزار پوندی برای فردا دوشنبه 28 مردادماه 400 تن است که افزایش میزان عرضه تا سقف 2 هزار و 600 تن نیز امکان‌پذیر است.

معامله فردا به صورت نقدی و اعتباری از طریق ارائه ضمانت‌نامه بانکی یا گشایش ال سی داخلی حداکثر 3 ماهه با کارمزد ماهیانه 1.5 درصد انجام می‌شود.

عناوین برگزیده