تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۵۰۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

5 ایراد شورای نگهبان به تسهیل بدهی بدهکاران بانکی اعلام شد

می متالز - نظر شورای نگهبان در خصوص طرح تسهیل بدهی بدهکاران بانکی به رییس مجلس اعلام شد که با 5 ایراد همراه بود.
5 ایراد شورای نگهبان به تسهیل بدهی بدهکاران بانکی اعلام شد

به گزارش می متالز، عباسعلی کدخدایی با استفاده از فضای مجازی در خصوص طرح تسهیل بدهی بدهکاران بانکی به رئیس مجلس اعلام کرد: پیرو نامه 20 مرداد که با اصلاحاتی 8 مرداد به تصویب مجلس رسیده،  شورای نگهبان در جلسه 23 مرداد طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را مورد بررسی قرار داد که اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر است:

1. درخصوص مقررات اعلامی بانک مرکزی از آن جهت که مشخص نیست منظور از آنها در احکام تکلیفی است یا وضعی(در معنای بطلان معامله) یا اعم آنها ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

2. اطلاق مصوبه نسبت به مصادیق مربوط به قبل از یک فروردین سال ۹۳ در مواردی که قرارداد های آنها نیز بر خلاف مقررات اعلامی بانک مرکزی باشند و مواد مقررات اعلامی نیز وضعی(در معنای بطلان معامله) باشد، خلاف موازین شرع است.

3. در قسمت دوم بند یک ماده واحده از آن جایی که مشخص نیست آیا قراردادهایی که مشتمل بر جریمه های قانونی نیز هستند مشمول حکم ذیل این قسمت می شود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

4. در قسمت دوم بند یک ماده واحده از آن جایی که مشخص نیست آیا مقصود، انحصار اعتبار در این قراردادها است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

5. در خصوص ایراد بند ۷ ماده واحده با توجه به اینکه اصلاحیه به عمل نیامده، ایراد سابق همچنان باقی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده