تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۵۲۲۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس خبر داد:

سامانه معاملات بازار سهام هیچ مشکلی ندارد / علت چالش ۴۰ درصد معامله گران آنلاین

می متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با اعلام نبود هیچ مشکلی برای سامانه معاملات گفت:چالش امروز مربوط به یکی از شرکتهای ارایه خدمات آنلاین با سهم ۴۰ درصدی بوده که در حال برطرف شدن است.
سامانه معاملات بازار سهام هیچ مشکلی ندارد / علت چالش ۴۰ درصد معامله گران آنلاین

به گزارش می متالز، روح اله دهقان درباره شائبه اختلال امروز سامانه معاملات و اعلام نظر برخی فعالان منبی بر نبود امکان داد و ستد سهام گفت: سامانه معاملات هیچ مشکلی ندارد و روند جابجای ها در حال انجام بوده و شاخص هم در حال سیر طبیعی بوده و این موضوع مربوط به شرکت های ارایه دهنده خدمات برخط به OMS ها است.

وی ادامه داد: مشکل امروز ناشی از اختلال در سیستم تدبیرپرداز برای ارایه دهنده خدمات آنلاین است که 40 درصد از این نوع معاملات را در اختیار دارد و از ساعت 8:51 صبح با چالشی روبرو بوده و مدیران آن در تلاش بر برطرف کردن هستند. بنابراین حدود 40 درصد از معامله برخط، امروز با چالش هایی روبرو شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش عرض و طول و عمق بازار در سال های اخیر، افزود: واقعیت این است که سیستم های خدمات آنلاین برای ظرفیت های 30 -40 هزار دفعه در روز و نه 300 هزار دفعه طراحی شده اند که با توجه به وسیع تر شدن بازار سرمایه و افزایش تعداد سرمایه گذاران باید توسعه یابد و ظرفیت ها بیشتر شود اما واقعیت این است که این شرکت ها به دلیل خصوصی بودن و لزوم رعایت صرف و صلاح به راحتی امکان تجهیز زیرساخت ها را ندارند.

دهقان با اشاره به برگزاری جلسه بعدازظهر امروز با مدیران دو شرکت تدبیرپرداز و رایان هم افزا که روزانه حدود 70 میلیون تراکنش مربوط به این دو شرکت است، ادامه داد: با این حال به دلیل همبستگی همه حوزه های بازار و لزوم ارایه خدمات بروز و بدون چالش به سرمایه گذاران و کمک به توسعه همه جانبه، انتظار می رود شرکت های ارایه دهنده خدمات هم گام هایی را بردارند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده