تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۵۲۶۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیحات وزارت صنعت درباره یک خبر

می متالز - در پی انتشار خبری در روزنامه کیهان با عنوان «همراهی سؤال‌برانگیز وزارت صنعت با واردات لاستیک خارجی» در تاریخ 16 تیر 98؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی ارسال کرد.
توضیحات وزارت صنعت درباره یک خبر

به گزارش می متالز، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی توضیحاتی اعلام کرد: لاستیک سنگین یکی از کالاهای استراتژیک و حیاتی در حوزه اقتصادی است که از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین و توزیع آن در کشور وجود دارد.
عباس قبادی افزود: همزمان با شکل‌گیری اعتراضات گسترده بین رانندگان و کامیون‌داران در خصوص مطالباتشان، توزیع این کالا در سطح کشور با کمبود روبرو شد. وی با اشاره به اقدامات ضربتی این وزارتخانه در خصوص حل این مشکل، گفت: وزارت صنعت با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تأمین و توزیع لاستیک سنگین مورد نیاز رانندگان و کامیون‌داران اقدام کرد.
معاون بازرگانی داخلی به استفاده از قابلیت‌های ایجاد شده در سامانه تجارت داخلی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند تولید تا توزیع و مصرف کننده نهایی از این طریق رصد شد. قبادی در خصوص آمار توزیع لاستیک در سال 97 و 98 گفت: بیش از 978 هزار حلقه لاستیک در سال 1397 توزیع شد و در چهار ماهه اول سال جاری نیز حدود یک میلیون حلقه لاستیک عرضه گردید.
وی اضافه کرد: از این تعداد 880 هزار حلقه لاستیک‌های وارداتی و 167 هزار حلقه نیز از طریق لاستیک‌های تولید داخل در اختیار رانندگان و کامیون‌داران قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در آن مقطع زمانی، اضافه کرد: به منظور تسهیل واردات و تأمین نیاز رانندگان معترض محدودیت‌های حاکم بر واردات لاستیک سنگین از جمله استانداردهای اروپایی به صورت موقت حذف شد تا لاستیک‌های سنگین وارداتی آسان‌تر و سریعتر وارد کشور شود.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده