تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۵۲۷۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کنستانتره سنگ آهن در مرز تولید ۱۶ میلیون تن

می متالز - طی ۴ ماهه نخست سال ۹۸، میزان تولید کنستانتره شرکت‌های بزرگ سنگ آهن به مرز ۱۶ میلیون تن رسید. این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.
کنستانتره سنگ آهن در مرز تولید ۱۶ میلیون تن

به گزارش می متالز، میزان تولید بزرگترین شرکت‌های سنگ آهن کشور طی فروردین تا تیر ماه ۹۸، به ۱۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۶۵ تن کنستانتره سنگ آهن رسید که در مدت مشابه سال ۹۷، ۱۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۸۳ تن بوده است.


سهم تولید شرکت‌های «گل گهر» ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۷۲ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۵۸ تن، «چادرملو» ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۸۵ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۶۳ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۸۱ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۶۸۲ هزار و ۴۸۷ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۹۸۲ هزار و ۳۱۷ تن، «صبا نور» ۲۷۷ هزار و ۹۱ تن و «جلال آباد» ۱۷۱ هزار و ۷۱۱ تن است. 


طی مدت مذکور، ۵ شرکت بزرگ معدنی، شرکت صبا نور «۶۴۱ هزار و ۲۶۵ تن»، فلات مرکزی «۳۶۶ هزار و ۹۶۵ تن»، سنگ آهن مرکزی «۲۴۹ هزار و ۱۵۰ تن»، سنگ آهن سنگان «۲۳۷ هزار و ۳۷۷ تن» و چادرملو ۱۶۸ هزار و ۲۰۰ تن تولید داشته اند. 


لازم به ذکر است میزان تولید سنگ آهن دانه بندی این پنج شرکت به یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۹۵۷ تن می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

عناوین برگزیده