تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۲۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۵۲۷۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طی ۴۸ ساعت آتی مدیری مورد اعتماد برای هپکو تعیین شود

می متالز - استاندار مرکزی گفت: باید طی ۴۸ ساعت آتی مدیری مورد اعتماد توسط سازمان خصوصی برای شرکت هپکو تعیین شود.
طی ۴۸ ساعت آتی مدیری مورد اعتماد برای هپکو تعیین شود

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد رفع موانع تولید با بیان اینکه مشکل اصلی آذرآب سوء مدیریت شدید در سهامداران است و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره فعلی با تمام زحماتی که برای این مجموعه کشیده بودند، استعفا دادند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای شرکت آذرآب، مدیرعامل بانک کشاورزی بنگاه‌دار مناسبی برای این مجموعه نیست.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شرکت آذرآب به شرکت مپنا واگذار شود و سهام ۳۰ درصدی بانک کشاورزی به شخص حقیقی و یا حقوقی دارای اهلیت و صلاحیت لازم واگذار شود.

استاندار استان مرکزی بیان داشت: در حال حاضر شرکت آذرآب ۲۳ میلیون یورو سفارش دارد اما معطل ضمانت‌نامه مانده است و چنانچه مشکل ضمانت‌نامه حل شود برای دو سال آتی مشکلات منابع مالی آذرآب را رفع می‌کند.

آقازاده تأکید کرد: هفته آتی نشست تصمیم‌گیری پیرامون شرکت آذرآب با حضور وزیر و مسئولان ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان وضعیت آذرآب تعیین تکلیف شود.

وی گفت: در حال حاضر هپکو مدیریت ندارد و هیچ مسوولی پاسخگو نیست که باید طی ۴۸ ساعت آتی توسط سازمان خصوصی‌سازی، مدیری مورد اعتماد و اعتقاد تعیین شود.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه متولی و تصمیم‌گیری نهایی با سازمان خصوصی‌سازی است و بر مبنای یک سال گذشته سهامدار وکالت را به این سازمان واگذار کرده مدیر منصوب باید مورد تأیید خصوصی‌سازی باشد و مسوولان استانی هم مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهند.

آقازاده اظهار داشت: پرداخت حقوق کارکنان هپکو تا پایان سال نیازمند ۳۰ میلیارد تومان است و من گلایه‌مند هستم هیچ جا دیده نشده که کارگران برای دریافت مطالبات جلوی راه‌آهن را ببندند.

وی ادامه داد: مسوولان شرایط کارگران را درک و حمایت می‌کنند و باید گفت خط قرمز نظام جمهوری اسلامی، بستن هر نوع شریان ارتباطی است و برابر قانون، برخورد قاطع اعمال می‌شود.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه کف درخواست کارکنان هپکو پرداخت حقوق است، افزود: هرگونه روشی مبنی بر واگذاری به مپنا، قرارگاه، اعمال ماده ۱۴۱ و واگذاری به بخش خصوصی، باید مدیریت شرکت هپکو توسط سازمان خصوصی تعیین و تأیید شود.

عناوین برگزیده