تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۵۲۸۷۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در آستانه برپایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان عنوان شد

نمایشگاه، فرصتی برای ارتباط با مشتریان برون‌مرزی

می متالز - ۱۰ تا ۱۳ماه جاری، اصفهان، قطب فولاد کشور، میزبان نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان است؛ رویدادی که یازدهمین دوره آن به همت شرکت رستاک‌پادویژن برگزار می‌شود.
نمایشگاه، فرصتی برای ارتباط با مشتریان برون‌مرزی

به گزارش می متالز، این نمایشگاه علاوه بر اینکه تجدید دیداری برای فعالان حوزه معدن و متالورژی کشور و صنایع مرتبط با آنها به شمار می‌آید، فرصتی برای ارائه دستاوردهای این شرکت‌هاست؛ شرکت‌هایی که از سراسر ایران گردهم می‌آیند، در این رویداد بین‌المللی دستاوردهای خود را به صنعتگران درون‌مرزی و برون‌مرزی معرفی می‌کنند.


انتظار همکاری

ایمان نژادحسینی، مدیر روابط عمومی مجتمع فروآلیاژ رباط است. این مجتمع از حاضران در رویداد پیش رو به شمار می‌آید. نژادحسینی می‌گوید: مجتمع فروآلیاژ رباط از سال ۱۳۸۶خورشیدی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه فرآوری کانی فرومولیبدن، سیلیکومنگنز، فرومنگنز، اکسیدمولیبدن و فروسیلیکومنگنز فعالیت می‌کند و فاز فروکروم آن نیز در حال ساخت است.
وی ادامه داد: فرومولیبدن در ساخت قطعات هواپیما، سیلیکومنگنز و فرومنگنز در کارخانه‌های فولاد و تولید شمش فولاد، آهن و تیرآهن کارآیی دارد. محصول فرومولیبدن به طور کامل صادر می‌شود و مصرف داخلی ندارد. این محصول به کشورهای هلند، ترکیه، ایتالیا و فرانسه صادر می‌شود. فرومنگنز و سیلیکومنگنز در کارخانه‌های فولاد و ریخته‌گری داخل کشور مصرف می‌شود. از اصلی‌ترین مشتریان ما در این زمینه، شرکت‌های فولادکاوه کیش، فولاد اسفراین و فولاد سیرجان هستند و کار ما در واقع تامین مواد اولیه آنهاست.
نژادحسینی همچنین گفت: در ۴ سال گذشته به طور مستمر در نمایشگاه اصفهان حضور داشتیم، البته تنها رویداد اصفهان نیست و ما در رویدادهای گوناگون از این نوع و در نقاط مختلف کشور حضور داشته‌ایم اما در میان انواع نمایشگاه‌ها، نمایشگاه اصفهان اثربخشی و جایگاه ویژه‌ای دارد و آنچه این جایگاه را به اصفهان می‌دهد، شمار زیاد کارخانه‌های فولاد و ریخته‌گری در آن است.
این رویداد به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و چون محصول فرومولیبدن ما در خارج از کشور به فروش می‌رسد، نمایشگاه فولاد و متالورژی اصفهان فرصت خوبی برای معرفی این محصول به مشتریان برون‌مرزی به طور ویژه در چین، اتریش، امارات و هلند است. البته ارتباط با بازار خارجی باعث شده است در یک سال گذشته در زمینه تبادل ارز مشکل داشته باشیم.
وی افزود: علاوه بر مبادله ارز با خارج از کشور در داخل نیز از همکاری مطلوب واحدهای استخراجی برخوردار نیستیم.
 چالش‌های برآمده از این همکاری‌ها حتی از چالش‌های مربوط به تبادلات ارزی هم دست وپاگیرتر است. این در حالی است که شرکت ما به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان با هدف کارآفرینی فعالیت خود را در کرمان شروع کرده و با اینکه به عنوان یک واحد فرآوری‌کننده فعالیت خود را شروع کردیم اما در تامین مواد اولیه تا اندازه‌ای با مشکل روبه‌رو هستیم. به فکر افتاده‌ایم به استخراج هم ورود پیدا کنیم اما به عنوان یک واحد کارآفرین انتظار همکاری بیشتری از واحدهای استخراجی و سازمان‌های دولتی داریم.

 

اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها ضعیف است

حسن پورمند، مدیر فروش شرکت کول‌سامر، دیگر مجموعه شرکت‌کننده در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان است. پورمند توضیح می‌دهد: شرکت تولیدی کول‌سامر از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در زمینه تولید مبدل‌های حرارتی آغاز کرده است. مبدل‌های صفحه‌ای، جوشی، اِیرکولِر، حرارتی یا اسپیرال و... از جمله این محصولات هستند.
وی ادامه داد: در ضمن تامین‌کننده قطعات اچ‌بک یا قطعات تهویه نیز به شمار می‌آییم که شامل همه قطعات سرمایشی و گرمایشی می‌شود و این دسته از قطعات را وارد می‌کنیم. ما همچنین جزو وِندور ای‌پی وزارت نفت هستیم و فعالیت اصلی‌مان به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مرتبط می‌شود اما با صنعت فولاد و صنایع وابسته به آن نیز همکاری می‌کنیم.
پورمند افزود: در زمینه نمایشگاه‌ها هم تمرکز اصلی ما بر شرکت در نمایشگاه‌های حوزه نفت و پتروشیمی است اما امسال پس از چند سال وقفه تصمیم مدیریت بر شرکت در نمایشگاه فولاد و متالورژی اصفهان است. در واقع به دنبال توسعه فعالیت در بخش فولاد و ایجاد ارتباط بیشتر با شرکت‌های فولادی مستقر در اصفهان هستیم.
چنین اتفاقی ما را به شرکت در رویداد اصفهان ترغیب کرده است و چون اصفهان در تولید فولاد یک قطب به شمار می‌آید، بستر خوبی از فرصت‌ها برای ما است و من پیش‌بینی مثبتی از حضور در نمایشگاه پیش رو دارم.
او اضافه کرد: اصفهان علاوه بر اینکه شرکت‌های فولادی گوناگونی را در خود جای داده، در جوار استان‌های کرمان و یزد قرار دارد و این مجاورت، امتیاز خوبی به شمار می‌آید که فعالیت خود را در این استان توسعه دهیم.
این کارشناس در ادامه به اهمیت اطلاع‌رسانی در برپایی نمایشگاه‌ها پرداخت و گفت: مسئله‌ای که در نمایشگاه‌های شهرستان از جمله نمایشگاه‌های اصفهان وجود دارد، ضعف در اطلاع‌رسانی و تبلیغ برپایی رویداد است. این ضعف در تهران کمتر به چشم می‌خورد و اطلاع‌رسانی با قوت بیشتری انجام می‌شود اما در شهرستان‌ها این‌طور نیست.

عناوین برگزیده