تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۳:۰۰
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۵۴۲۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروی مسابقه‌ای جدید پورشه

می متالز - پورشه جدیدترین خودروی مسابقه‌ای خود را معرفی کرد، خودرویی که این شرکت آلمانی را وادار کرده تا برنامه مسابقات پایداری جهانی بسیار موفق خود (LMP۱) را کنار بگذارد.
خودروی مسابقه‌ای جدید پورشه

به گزارش می متالز، پورشه جدیدترین خودروی مسابقه‌ای خود را معرفی کرد، خودرویی که این شرکت آلمانی را وادار کرده تا برنامه مسابقات پایداری جهانی بسیار موفق خود (LMP۱) را کنار بگذارد.

این خودرو مدلی برقی است و۹۹ X نام دارد و در مسابقات فرمول E سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ وارد اولین رقابت خود می‌شود. این خودرو البته ابتدا به طور رسمی در ماه اکتبر در تست پیش فصل اسپانیا وارد پیست خواهد شد.

۹۹ X همچون طیف وسیع تر مدل‌های فرمول E دارای قدرت ۲۵۰ کیلووات از موتور برقی و بسته باتری ۵۲ کیلووات ساعت خواهد بود. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 2.8 ثانیه و بیشینه سرعت آن ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

مدیر پروژه فنی پورشه در فرمول E در این مورد گفت: «ما پیش‌تر در پروژه LMP۱ اساس توسعه آینده پورشه در فرمول E را تعریف کردیم؛ حالا اما از دیدگاه‌های به دست آمده در آن زمان برای ساخت نیرومحرکه‌های فرمول E استفاده کرده‌ایم.» آئودی و بی ام و نیز اکنون فعالیت‌هایی در این زمینه دارند، حال آنکه مرسدس بنز سال آینده به این رقابت‌ها ملحق خواهد شد.

رنونیسان میتسوبیشی و ماهیندرا نیز از روزهای اول، این رقابت را در برنامه خود داشته‌اند. رقابت‌های فرمول E از ۲۲ نوامبر درعربستان سعودی آغاز می‌شود.

عناوین برگزیده