تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۵۵۵۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بدنه دولت نگرش متفاوتی به شرکت هپکو دارد

می متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: متاسفانه در بدنه دولت در هر بخش نوع نگرش‌ها به شرکت هپکو متفاوت بوده و سبب شده مشکلات این شرکت همچنان پابرجا بماند.
بدنه دولت نگرش متفاوتی به شرکت هپکو دارد

به گزارش می متالز، سید مهدی مقدسی صبح امروز در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با مسوولان استان مرکزی اظهار کرد: باید عملکرد عطاریان سهامدار پیشین شرکت هپکو طی ۱۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد که چه مشکلاتی را به وجود آورده و همچنین عملکرد این شرکت طی یک و نیم سال گذشته حسابرسی شود تا مبالغ طارم و سایر منابع دیگر مشخص شود و ابها‌م‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه می‌توان شرکت هپکو را به قرارگاه خاتم واگذار کرد، تصریح کرد: این قرارگاه در تمام پروژه‌های کشور فعالیت دارد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمادگی سران سه قوا برای کمک به هپکو وجود دارد، می‌توان از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا برای بازگشت شرکت هپکو به تولید استفاده کرد، امأ متاسفانه بدهی‌های شرکت هپکو و گرفتاری‌های موجود انگیزه ورود قرارگاه را گرفته است.

مقدسی گفت: با گذشت پنج ماه از سال تنها  2 دستگاه ماشین‌آلات در این شرکت تولید شده که باید یک جلسه مشترک بین وزرای اقتصادی دولت و سازمان خصوصی‌سازی برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

 

 تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر مالکیت آذرآب، هپکو و واگن پارس

معاون استاندار مرکزی نیز بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر مالکیت آذرآب، هپکو و واگن پارس تأکید کرد و گفت: تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این واحدها به مشکلات صنعتی و کارگری موجود در شهر اراک پایان می‌دهد.

سعید فرخی افزود: سال گذشته در حوزه صنعت ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صادر شد که اشتغال ۴۸۰۰ نفر را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: میزان پروانه‌های صادر شده امسال نسبت به سال قبل آن، ۲۸.۵ درصد افزایش داشته است.

 معاون استاندار مرکزی افزود: سال گذشته جمعیت کارگری متاثر از معوقات ۷ هزار و۳۰۰ نفر بود که امسال به ۸ هزار و ۳۰۰ نفر  افزایش پیدا کرده است.

عناوین برگزیده