تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۵۵۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۹۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان پرداخت شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در یکسال گذشته به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سمنان پرداخت شد.
۹۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی سمنان پرداخت شد

به گزارش می متالز، بهروز اسودی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: با بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷، استان سمنان با پرداخت تسهیلات به تعداد ۸۷۹ طرح و واحد تولیدی از لحاظ تعداد پرداخت رتبه اول کشور را کسب کرد.
وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات رونق تولید در مجموع ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی ،کشاورزی و معدنی استان در یکسال گذشته پرداخت شد که سمنان از لحاظ میزان پرداخت با تحقق ۸۷ درصد سهم پرداختی پس از استان البرز رتبه دوم در کشور را دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل و دستگاه‌های عضو کارگروه در پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی، گفت : از مجموع طرح‌های پرداخت شده تسهیلات ، ۱۵۰ واحد به ارزش هشت هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۷۲۹ واحد به ارزش یک‌هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.
وی افزود: در این فرایند بیش از ۲۳۰۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید شدند که ۱۴۶۶ واحد صنعتی و کشاورزی متقاضی تسهیلات به منظور دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که استان سمنان در رتبه‌بندی کشوری از نظر تعداد متقاضیان و تعداد معرفی به بانک توسط کمیته بررسی رتبه اول و از نظر مبلغ معرفی به بانک پس از استان البرز رتبه دوم را دارد.
اسودی اضافه کرد: پرداخت این میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی عامل مهم در رونق تولید استان است و سازوکار اجرایی تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ با مشخص شدن سهم استان بزودی ابلاغ می شود.
دبیر کارگروه ستاد تسهیل استان اضافه کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این نشست تعداد ۸۵۹ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، ۱۹۰۵ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۴درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.
در پایان این نشست مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی تعداد ۹ واحد تولیدی استان بررسی و درخصوص اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم گیری شد.
در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحدهای صنعتی و تولیدی فعال است.

عناوین برگزیده