تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۰
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۵۶۴۵۵
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت رکوردی تاریخی را به ثبت رساند، بیشترین رشد روزانه در یک روز

می متالز - بازار نفت جهانی در معاملات امروز باز هم در روند صعودی قرار گرفت در حالی که سرنوشت نامعلوم بازگشت تاسیسات آرامکو به روند معمول تولید، موجب برهم زدن توازن بازار نفت شده است.
قیمت نفت رکوردی تاریخی را به ثبت رساند، بیشترین رشد روزانه در یک روز

به گزارش می متالز، مقامات سعودی پس از خسارات وارده به تاسیسات آرامکو و کاهش ۵ درصد از تولیدات نفت جهانی، هنوز هیچ اظهار نظری در خصوص زمان بازگشت این تاسیسات به چرخه تولید نداشته اند . به همین دلیل به نظر می رسد خسارات به حدی گسترده باشد که تخمین بهبود آن ممکن نیست.

این در حالی است که، حجم معاملات امروز نفت برنت در بازارهای جهانی رکورد تاریخ معاملات را شکسته است و تعداد معاملات به ۱.۹ میلیون قرارداد رسیده است که معادل ۲ میلیارد بشکه نفت است.

بر این اساس، وزیر نفت عربستان در کنفرنس خبری دیشب اظهار داشت: تولید نفت این کشور در اثر حملات به میدان نفتی Abqaiq و Khurais به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز، معادل ۵۸ درصد از تولید این کشور کاسته است.

امین نصیر مدیرعامل آرامکو نیز بیان داشت: بازار فعلا از طریق ذخایر استراتژیک نفتی عربستان تامین می شود.

بر اساس این گزارش، میدان نفتی Abqaiq  بزرگترین میدان نفتی در دنیا و عربستان، روزانه ۷ میلیون بشکه نفت تولید می کند و میدان Khurais نیز با تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه، دومین میدان بزرگ نفت این کشور است.

به این ترتیب در بازارهای جهانی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز با رشد ۱۲ درصدی همراه شد و بیشترین میزان رشد روزانه را از تاریخ آغاز معاملات قراردادهای نفتی در سال ۱۹۸۸ میلادی تا به امروز به ثبت رساند.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال به این ترتیب پس از رشد چشمگیر، روندی تعادلی را به ثبت رساند و در نهایت با رشد ۷۳ سنتی به ۶۷ دلار و ۹۴ سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس نیز با رشد ۱.۴ درصیدی به هر بشکه ۶۱ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

عناوین برگزیده