تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۵۶۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درآمد گمرکات خوی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

می متالز - مدیر گمرک رازی خوی گفت: در چهار ماهه نخست امسال درآمد گمرکات خوی برابر با ۲۲۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
درآمد گمرکات خوی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مرزی کشور بوده که با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان هم‌مرز است از این رو این استان ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی و انواع کالاهای تولیدی استان و کشور به خارج دارد و یکی از پایانه‌ها و گمرکات مهم استان، گمرک رازی و پایانه خوی است.

مدیر گمرک رازی خوی با اشاره به صادرات ۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار در چهار ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: این آمار نشان دهنده افزایش ۲.۵ برابری صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از این گمرک است.

سیف‌الله راثی حذف اسناد کاغذی، اظهار از راه دور و سامانه جامع امور گمرکی را از جمله عوامل دلایل افزایش صادرات از گمرک رازی برشمرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال درآمد گمرکات خوی برابر با ۲۲۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

افزایش ۷۴ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی رازی خوی

مدیر پایانه مرز رازی خوی با اشاره به تعداد مسافر تردد شده در چهار ماهه نخست امسال در این مرز افزود: در این مدت ۳۵۰ هزار نفر مسافر از طریق این پایانه تردد داشته‌اند.

مظفر وفا با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی تردد مسافران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۲ هزار دستگاه سواری در این پایانه عبور و مرور داشته‌اند.

صادرات ۵۰ درصدی تولیدات آذربایجان‌غربی به خارج

مدیر گمرگ داخلی خوی با اشاره به میزان کالاهای صادراتی از این گمرک عنوان کرد: در چهار ماهه نخست امسال پنج هزار و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیون دلار از طریق این گمرک به کشورهای خارجی صادر شده است.

چاووشی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کالاهای صادراتی به کشورهای خارجی را کالاهای تولیدی آذربایجان‌غربی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: ایزوگام، قیر، آب‌میوه، کنسانتره میوه، سنگ‌کوب و سایر کالاها از جمله این کالاهای صادراتی هستند.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی از این گمرک اغلب به مقصد ترکیه، عراق و کشورهای اروپایی است، خاطرنشان کرد: گمرک داخلی خوی در کنار گمرک مرزی رازی خوی نقش مهم در صادرات و ترانزیت کالاها برعهده دارد.

عناوین برگزیده