تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۵۷۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۶۰۰ واحد صنعت و معدن در خراسان رضوی وجود دارد

می متالز - حسینی با اشاره به اینکه امروز حاشیه نشینی در شهرستان ها و بیکاری فارغ التحصیلان بیداد می‌کند و باعث بروز جرائم و آسیب‌هایی در جامعه می شود، گفت: در خراسان رضوی حدود ۶ هزار واحد صنعتی و ۶۰۰ واحد معدنی وجود دارد.
۶۶۰۰ واحد صنعت و معدن در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش می متالز، «حسن حسینی» عصر امروز (۲۳ شهریور) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار جلسات هاشمی نژاد بیمارستان امام‌رضا (ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه استانداری در خراسان رضوی منصوب شده است که اقتصاد را خوب می فهمد، تولید را خوب درک می کند و برای اشتغال تلاش می کند، گفت:در استان خراسان رضوی حدود ۶ هزار واحد صنعتی به همراه ۶۰۰ واحد معدنی وجود دارد، واحد های صنعتی استان به خاطر تحریم ها تعطیل و یا نیمه تعطیل نشده اند، اگر واحدی دچار مشکل شده، قطعا به واسطه تحریم ها نبوده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دیوان سالاری، بروکراسی اداری و نابسامانی در سیستم اداری کشور را از مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد واحدهای صنعتی مشهد متعلق به بخش خصوصی است و سالانه ۳۰ میلیون زائر به این شهر سفر می کنند اما نکته قابل توجه این است که با اختیارات محدود نمی شود کارها را پیش برد.

حسینی بیان کرد: امروز حاشیه نشینی در شهرستان ها و بیکاری فارغ التحصیلان بیداد می‌کند و باعث بروز جرائم و آسیب‌هایی در جامعه می شود، الگویی که استاندار خراسان رضوی اجرایی کرده، روش مطلوبی است که بسیاری از بیکاران در حاشیه شهرها و روستاها را مشغول به کار و برای آن‌ها اشتغال زایی کرده است.

وی با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم اکنون به عنوان معین اقتصادی منطقه باجگیران در حال فعالیت است، گفت: با وجود چنین طرحی اقدامات سازنده ای می توان در این منطقه انجام داد چراکه ظرفیت های ارزشمندی در خراسان رضوی وجود دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قرار بود قرارگاه اقتصاد مقاومتی به مانند قرارگاه عملیاتی خاتم در زمان جنگ عمل کند، در خراسان رضوی هیچ مشکلی در خصوص مسائل استانی نداریم و نیاز است که سطح اختیارات افزایش یابد.

حسینی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی از مناطق آزاد و پایانه های بارگیری محروم هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند با اقتصاد بومی به اقتصاد مقاومتی می رسیم، لذا با اقتصاد وارداتی به اقتصاد مقاومتی نمی رسیم و باید به این فرمایش ارزشمند جامعه عمل بپوشانیم.

عناوین برگزیده