تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۵۷۲۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات آشفته در آخرین روز کاری بازارهای جهانی

می متالز - بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شدند درحالی که نگرانی ها نسبت به مذاکرات آمریکا و چین دوباره سایه خود را بر شاخص های معاملاتی انداخت.
معاملات آشفته در آخرین روز کاری بازارهای جهانی

به گزارش می متالز، روند منفی شاخص های معاملاتی در آخرین روز کاری هفته در وال استریت میانگین رشد هفتگی شاخص ها را کمی کاهش داد و پس از سه هفته، وارد فاز منفی شدند.

به این ترتیب، شاخص اس اند پی با کاهش ۰.۵ درصدی همراه شد و به کمتر از ۳ هزار واحد رسید . شاخص داوجونز نیز با کاهش ۰.۶ درصدی افت ۱۶۰واحدی را متحمل شد.

شاخص صنعتی نزدک در این بازار با افت ۰.۸ د رصدی معاملات را ادامه داد و شاخص ۱۰۰ شرکت برتر نزدک هم نزدیک به ۱ درصد افت کرد.

قیمت سهام اپل، مایکروسافت و نتفلیکس بیشترین میزان افت قیمت سهام را در شاخص ۱۰۰ شرکت برتر نزدک داشتند.

اما در بازار نفت، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس با رشد ۰.۳ درصدی به هر بشه ۵۸ دلار و ۴۱ سنت رسید و قیمت نفت برنت دریای شمال هم با افزایش ۰.۳ درصدی هر بشکه ۶۴ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.

قیمت نفت پس از اصلاح قیمت روزهای سه شنبه وچهارشنبه مجددا وارد روندی صعودی شد و در مجموع در یک هفته کاری، جهشی ۷ درصدی داشت.

محرک قیمت دیروز نفت، خبر مرتبط با تماس آرامکو با وزارت نفت عراق به منظور خرید ۲۰ میلیون بشکه نفت از آن‌کشور است. این موضوع باعث شده تا از سطح اعتماد بازار به گفته های وزیر نفت عربستان در تداوم تامین‌تقاضای جهانی کاسته شده و شاهد یک روند افزایشی در این بازار باشیم.

عناوین برگزیده