تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۵۷۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هیات نظارت بر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور شروع به کار کرد

می متالز - اولین جلسه هیات نظارت بر اجرای «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» برگزار شد.
هیات نظارت بر قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور شروع به کار کرد

به گزارش می متالز، در این جلسه مشاور معاونت امور صنایع و مسوول پیگیری اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور با اشاره به وظایفی که در بخش های مختلف این قانون برعهده هیات نظارت گذاشته شده است تدوین شیوه نامه داخلی را گامی در جهت تسریع در فعالیت های نظارتی هیات قلمداد کرد.

بر اساس این گزارش؛ در ادامه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مفاد دو سرفصل از پیش نویس شیوه نامه داخلی هیات، در نهایت سر فصل های یاد شده با اصلاحات مورد نظر حاضران، نهایی و به تصویب رسید و مقرر شد مابقی مفاد شیوه نامه در جلسه بعدی مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.

همچنین مقرر شد، گروه کارشناسی نیز به منظور بررسی دقیق تر و تخصصی پرونده ها تشکیل شود.

قابل ذکر است؛ این هیات متشکل از 5 عضو ثابت شامل: نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می باشد و همچنین 4 عضو غیر ثابت می باشد که حسب مورد و با توجه به موضوع های مطرح شده در جلسه های هیات شرکت می کنند.

همچنین اعضای غیر ثابت هم شامل؛ نمایندگان تشکل حرفه ای صنفی مربوطه، اتاق تعاون، اتاق اصناف و نماینده دستگاه مرکزی مرتبط با موضوع می باشد.

گفتنی است؛ در انتهای جلسه نیز در مورد رفع مشکلات اداری و حقوقی دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای قانون یاد شده در ارتباط با اجرای پروژه هایشان بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

عناوین برگزیده