تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۵۷۷۵۳

از روش‌های نوین فرآوری فاصله داریم

می متالز - هزینه تولید در معادن بسیار بالاست و به دنبال بحث هوشمندسازی معادن و اصطلاحاً Digital Mining هستیم و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی این خلأ را پر کنیم.
از روش‌های نوین فرآوری فاصله داریم

به گزارش می متالز، مهندس حاجی زاده مدیرعامل شرکت کاوشگران‌ صنایع معدنی راشا در نشست خبری هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» گفت: شش شرکت از جمله صبانور، ارفع، فولاد خراسان، گل گهر، چادرملو و «ومعادن» تشکیل دهنده شرکت «راشا» هستند. شرکت کاوشگران صنایع معدنی راشا در یک ماه گذشته با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان شکل گرفته است. این شرکت درصدد است تا گلوگاه‌های زنجیره فولاد را از معدن تا زنجیره نهایی شناسایی کرده تا راه‌حلی برای گلوگاه‌ها پیدا کند. در افق ۱۴۰۴ با کمبود ۳۸ میلیون تن سنگ آهن مواجه خواهیم بود بنابراین می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه سنگ آهن‌های اکسید هماتیتی در کشور استفاده کرد.

وی افزود: ما مشتری پژوهش‌های دانشگاهی هستیم و پژوهش‌های دانشگاهی را حمایت و هدایت کرده و آنها را می‌خریم. اکنون محصولات نانوتکنولوژی از کشورهای توسعه یافته وارد کشور می‌شود؛ ما جزو ۱۰ کشور اول در این زمینه هستیم که می‌توانیم آنها را تولید کنیم.

مهندس حاجی‌زاده مدیرعامل شرکت کاوشگران صنایع معدنی راشا در نشست خبری امروز در دفتر هلدینگ سرمایه‌گذاری معادن و فلزات «ومعادن» افزود: جاهایی که مشکل سرمایه‌گذاری هست ما می‌توانیم ورود کنیم؛ از جمله ما در زمینه کک سوزنی به صورت آزمایشگاهی ورود کرده‌ و درصدد تست نیمه صنعتی آن هستیم. کمیته‌های مختلفی را ایجاد کرده‌ایم از جمله: کمیته معدن، کمیته کنسانتره، کمیته گندله و احیا، کمیته ذوب و نورد، کمیته ساخت داخل و... .
در ارتباط با این مبحث در ادامه دکتر عزیزالله عصاری مدیرعامل «ومعادن» خاطرنشان ساخت: وقتی ایده وارد این مجموعه شود و بررسی های لازم صورت بگیرد مُهر این شرکت - کاوشگران صنایع معدنی راشا - برای ما حکم سرمایه گذاری بر روی آن ایده خواهد بود و آن ایده پایلوت شده و بر روی آن سرمایه‌گذاری خواهد شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده