تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۵۸۱۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تجری عنوان کرد؛

تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی؛ ضرورت کنونی کشور

می متالز - نماینده مجلس دهم گفت: تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی یکی از اقدامات ارزشمند مجلس در دوره دهم و یکی از ضرورت های کنونی کشور است، از این رو امروز کشور در شرایط تحریمی قرار داشته و با این وضعیت، مدیریت بازار بسیار مهم است.
تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی؛ ضرورت کنونی کشور

به گزارش می متالز، فرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با اشاره به تصویب طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، گفت: به نظر من این طرح کاملا کارشناسی بوده و قطعا با توجه به شرایط کشور، تشکیل وزارت تجارت به نفع مردم خواهد بود.

 

تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی یکی از ضرورت های کنونی کشور است

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی یکی از اقدامات ارزشمند مجلس در دوره دهم و یکی از ضرورت های کنونی کشور است، از این رو امروز کشور در شرایط تحریمی قرار داشته و با این وضعیت، مدیریت بازار بسیار مهم است.

وی افزود: تأمین کالا، نظارت، تنظیم و ساماندهی بازار یکی از دغدغه های مردم است که قطعا با تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی این مسئله محقق خواهد شد.

 

تجارت و بازرگانی هیچ سنخیتی باید بخشی مانند معدن و صنایع نداشت

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من بخشی مانند تجارت و بازرگانی هیچ سنخیتی باید بخشی مانند معدن و صنایع نداشت، از این رو بسیار ضروری بود که متولی این دو حوزه تفکیک شود تا تمرکز آن ها به انجام وظایف محوله معطوف شود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره بروز موازی کاری مدیریتی با تشکیل وزارت تجارت، گفت: شاید با تشکیل وزارتخانه برخی امور مثلا واردات محصولات کشاورزی بر عهده دو وزارت جهاد کشاورزی و وزارت تجارت قرار گیرد، اما قطعا این وزرتخانه ها باید با هماهنگی و همکاری در جهت انجام وظایف حرکت کنند.

 

تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی موجب متمرکز کردن حمایت ها به سمت بخش تولید می شود

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس ادامه داد: تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی موجب متمرکز کردن حمایت ها به سمت بخش تولید می شود.

عناوین برگزیده