تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۵۸۱۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان خصوصی‌سازی:

سهامدار 61 درصدی هپکو تغییر می کند/ زمان پرداخت حقوق و تغییر مالکیت

می متالز - رییس سازمان خصوصی‌سازی از زمان پرداخت حق و حقوق کارگران شرکت پرحاشیه فرابورسی و اقدامات لازم برای تغییر سهامدار عمده 61 درصدی و تغییر مالکیت خبر داد.
سهامدار 61 درصدی هپکو تغییر می کند/ زمان پرداخت حقوق و تغییر مالکیت

به گزارش می متالز، علیرضا صالح در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو به برگزاری جلسه ای مبنی بر واگذاری این شرکت در دو روز گذشته اشاره کرد و به صدا و سیما گفت: یکی از برنامه‌های اولیه سازمان خصوصی سازی برای این شرکت فرابورسی، پرداخت حق و حقوق کارگران است که براساس آن تسهیلاتی از بانک ملی ظرف دو روز آینده دریافت خواهد شد و حداکثر تا اواسط هفته آینده حقوق کارگران پرداخت و به ‌روز خواهد شد.

وی افزود: سهامدار فعلی که به هر دلیلی نتوانسته تعهدات را عملیاتی کند باید تغییر یابد و با تغییر سهامدار مسلما تغییر مالکیت نیز انجام می گیرد. یکی دیگر از اقدامات لازم برای "تپکو" فسخ قرارداد قبلی است و برای انتقال باید مواردی دنبال شود که حداکثر تا 20 روز آینده انتقال انجام خواهد شد. این شرکت به شخص حقیقی واگذار نمی‌شود و باید به شرکت‌های حقوقی واگذار شود.

بنابراین گزارش، پیش تر از این رئیس جمهور دستور اقدام فوری در خصوص فسخ قرداد سازمان خصوصی سازی با شرکت هیدرواطلس (سهامدار عمده و 61 درصدی شرکت هپکو) برای رفع مشکلات داده بود. این شرکت با سابقه‌ ای ۳۸ ساله در زمینه تولید انواع ماشین آلات راه سازی تحت لیسانس شرکت اطلس آلمان از سال ۹۵ با خرید ۶۱.۹ درصد سهام هپکو، بلوک کنترلی سهام این شرکت را در اختیار دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده