تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۵۸۵۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بسته پیشنهادی قطعه‌سازان به ایران خودرو

می متالز - انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بسته پیشنهادی چندبخشی جبران کسری نقدینگی در صنعت خودرو به روش‌های تخصصی را ارائه کرد.
بسته پیشنهادی قطعه‌سازان به ایران خودرو

به گزارش می متالز، در این جلسه، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تشکیل کمیته‌های تخصصی بررسی مشکلات کمیت و کیفیت در قطعه‌سازی با همکاری تشکل‌ها خبر داد و گفت: برای ایجاد شفافیت در فرآیند تولید مقرر شد انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در جلسات مشترک با ساپکو، ساز و کاری را برای انتخاب قطعه سازها، نحوه پرداخت، تعیین سهمیه هر قطعه ساز و قیمت‌گذاری اعلام کند.

فرشاد مقیمی در ادامه، دستور بررسی کارشناسی و اجرای پیشنهادهای ۸ بندی ارائه شده از سوی انجمن همگن قطعه‌سازان را صادر کرد. وی با اشاره به ابلاغ مفاد مصوب برای اصلاح رابطه با قطعه‌سازان گفت: به دنبال این هستیم که رابطه با قطعه‌سازان را برمبنای شاخص‌های عملکردی و مالی به‌صورت کاملا شفاف و نظام‌مند ساماندهی کنیم.

وی از تفاهم با گمرک برای تسهیل در امور و فرآیندهای گمرکی مربوط به ایران‌خودرو خبر داد و گفت: تفاهمات صورت گرفته شامل زنجیره تامین ایران‌خودرو نیز می‌شود و قطعه‌سازان می‌توانند از نتایج این تفاهم سود ببرند.  اما محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور نیز گفت: وظیفه ما خدمت و کمک به صنعت خودرو است. وی افزود: در گذشته کمیته‌هایی مانند قیمت‌گذاری، قراردادها،‌ بررسی مشکلات کیفی و کمی در انجمن وجود داشت و این آمادگی وجود دارد تا این کمیته‌ها احیا شده و به خودروسازی کمک کند.

عناوین برگزیده