تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۵۹۹۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی عملکرد شش ماهه “ساراب”

می متالز - سیمان داراب طی شش ماه اول سال مالی ۹۸ درآمد ۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی ساخته است، که توانسته است ۴۶ درصد از درآمد برآوردی را پوشش داده است.
بررسی عملکرد شش ماهه “ساراب”

به گزارش می متالز، سیمان داراب طی شهریور ماه با فروش ۹۹ هزار تنی محصولات درآمد ۱۵٫۹ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی ساراب طی دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ به  ۶۰٫۷ میلیارد تومان رسیده است.

ثبات میانگین درآمدی ساراب

ساراب طی سال مالی ۹۷ به طور متوسط در هر ماه درآمد ۹٫۸ میلیارد تومان درآمد ساخته است و میانگین درامدی ساراب طی دوره شش ماهه اول سال ۹۸ با رشد ۲۰۰ میلیون تومانی به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است. افزایش میانگین درآمدی ساراب در حالی رخ داده است که میانگین مقدار فروش شرکت کاهش یافته است و افزایش درآمد و به عبارتی حفظ میانگین درآمدی شرکت به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات روی داده است.

پوشش کاهش مقداری ساراب بوسیله افزایش نرخ فروش محصولات

ساراب به طور میانگین در هر ماه از سال مالی ۹۷ مقدار ۸۶٫۶ هزار تن فروش داشته است که میانگین مقدار فروش شرکت به ۶۴ هزارتن کاهش یافته است که نشان می‌دهد، میانگین مقدار فروش بیش از ۲۲ هزار تن کاهش یافته است. اما نرخ فروش محصولات به طور میانگین در دوره شش ماهه نسبت به سال مالی ۹۷ رشد ۳۷ درصدی داشته‌اند. یکی از نکات منفی عملکرد شش ماهه ساراب به صفر رسیدن میزان صادرات شرکت است که در سال مالی ۹۷ مقدار ۶ هزار و ۸۰۰ تن سیمان پاکتی صادرات داشته است که در دوره شش ماهه هیچگونه صادراتی را در گزارشات ماهانه خود لحاظ نکرده است که یکی از دلایل کاهش مقدار فروش شرکت است.

ساراب در شهریور بالاترین سطح درآمدی شش ماهه را ساخت

ساراب در شهریور ماه درآمد ۱۵٫۹ میلیارد تومانی داشته است. این سطح از درآمد ساراب در واقع بالاترین سطح درآمدی شرکت طی دوره شش ماهه اول سال است و همچنین بالاتر از میانگین درآمدی شرکت که در پی افزایش مقداری فروش روی داده است. مقدار فروش سیمان پاکتی پوزولانی در شهریور ماه نسبت به تیر ماه رشد هزار و ۶۲۳ تنی داشته است. همچنین مقدار فروش کلینکر در مرداد ماه صفر بوده است که در شهریور ماه فروش کلینکر به ۵۱ هزار تن رسیده است. از سوی دیگر ساراب در طی ۵ ماه اول سال سیمان فله پوزولانی نداشته است اما در شهریور ماه ۷۱۱ تن فروش داشته است. بنابراین در عین حال که نرخ فروش محصولات ساراب در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه کاهش اندک داشته است، افزایش مقدار فروش موجب شده است درآمد شرکت در شهریور ماه به بالاترین سطح درآمدی شرکت طی شش ماه اول سال برسد.

براورد ۴۶ درصدی درآمد برآوردی

ساراب برای سال مالی ۹۸ درآمد ۱۳۱ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که با ساخت درآمد ۶۰٫۷ میلیارد تومانی طی شش ماهه، توانسته است ۴۶% از درآمد برآوردی را پوشش دهد. با توجه به میانگین درآمدی ۱۰ میلیارد تومانی، انتظار می‌رود، ساراب درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی را برای سال مالی ۹۸ را محقق نماید. با توجه به حاشیه سود ناخالص ۲۷ درصدی ساراب در سال مالی ۹۷ و حفظ این سطح از حاشیه سود ناخالص، انتظار می‌رود با برآورده کردن درآمد ۱۲۰ میلیارد تومانی، سود ناخالص ۳۳ میلیارد تومانی برای سال مالی ۹۸ شناسایی نماید.

عناوین برگزیده