تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۱۲۱۵
کد خبر: ۵۹۹۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید وزیر صمت از سیمان آبیک

می متالز - رضا رحمانی وزیر صمت به همراه هیات همراه از سیمان آبیک بازدید کرد.
بازدید وزیر صمت از سیمان آبیک

به گزارش می متالز، در این بازدید رضا جمارانیان مدیرعامل سیمان تامین شستا و حمیدرضا هوشیاری مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان علاوه بر تشریح پیشرفت های شستا در صنعت سیمان و رشد این کارخانه برخی مسائل مرتبط با این وزارتخانه را با وی در میان و تصمیم هایی یرای رفع ان اتخاذ کردند.
گفتنی است گرشاسبی مدیرعامل سیمان آبیک و محمد حیدری عضو هیات مدیره آبیک نیز در این بازدید گزارشی از روند رو به رشد این شرکت به وزیر صمت ارایه کردند.

 

وزیر صمت در بازدید از سیمان آبیک؛ از سیمان تامین شستا و اقدامات رخ داده متشکریم

رضا رحمانی وزیر صمت، در بازدید از کارخانه سیمان آبیک با تشکر از عملکرد رو به رشد شستا و هلدینگ سیمان تامین در صنعت سیمان گفت: بازدید از این کارخانه و شنیدن اخبار مثبت عملکرد این مجموعه باعث خوشحالی من شد.
وی افزود: از سیمان تامین و اقدامات رخ داده متشکریم؛ چرا که صنایع سیمان در بزخی مناطق کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند اما رشد ۵۳ درصدی آبیک یک توفیق بزرگ است.
رحمانی تاکید کرد: صادرات رو به رشد آبیک جای تبریک دارد زیرا رشد تولید در این هلدینگ در شرایط رکود ساخت و ساز یک اتفاق مهم است و امیدواریم با رونق دوباره ساخت و ساز که در دولت پیگیری می شود، شرایط بهتر هم شود.
وزیر صنعت تاکید کرد: انجمن کارفرمایان سیمان از انجمن‌های فعال کشور است و ما امور این بخش را به آنها واگذار کردیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ما رشد صادرات است که در ۶ ماهه دوم وضع بهتر خواهد شد.
وی در این بازدید همچنین خبر داد: مسایل اعطای تسهیلات و حمایت از آبیک به خود استان واگذار و به زودی تسهیلات مناسبی اعطا خواهد شد.
همچنین رضا جمارانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا در بازدید وزیر صمت از کارخانه سیمان آبیک با  بیان این مطلب افزود: کاهش هزینه تولید و حل مشکلات حمل و نقل در همه مناطق ایران (به خصوص درمناطق محروم) یک خواسته مهم این صنعت است و از همین رو از وزیر صمت خواستاریم تا برای ورود کامیون دست دوم حمل سیمان به کشور دستور لازم را صادر کنند.

وی در خصوص قیمت‌گذاری سیمان در کشور گفت: صنعت سیمان هنوز در حوزه قیمت گذاری درگیر نظارت است و با وجود این که گزارش‌های متعددی در خصوص اصلاح قیمت‌ها در این بخش وجود دارد نیازمند همراهی بیشتر وزارت صمت همچون گذشته است.
 

ارائه تسهیلات و کاهش هزینه گمرکی در صنعت سیمان با دستور وزیر صمت

گفتنی است در این جلسه رضا گرشاسبی مدیرعامل شرکت سیمان نیز با تشریح عملکرد رو به رشد این شرکت برخی موانع را برای تدبیر وزارت صمت مطرح کرد.

گرشاسبی با اشاره به چالش‌های حمل و نقل در صنعت سیمان گفت: کمبود کامیون های مختص حمل سیمان مانع بزرگی است و از همین رو درخواست صدور مجوز واردات ۱۰۰دستگاه کامیون ویژه این حوزه را تنها برای حمل بار داریم.
او همچنین درباره تسهیلات برای تولید در سال رونق تولید و نیاز به حمایت های تسهیلاتی با نرخ مناسب هم گفت: مقرراتی هست که برای واحدهای تولیدی بزرگ منع پرداخت ایجاد کرده که نیازمند اصلاح است.
در پایان گفتنی است؛ رضا رحمانی در این خصوص هم با اعطای اختیار به اداره صنعت استان البرز دستور رسیدگی به موضوع و رفع موانع را صادر کرد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده