تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۲۷
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۶۰۰۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز دادرسی پرونده قاچاق قطعات

می متالز - نخستین جلسه محاکمه عباس‌ایروانی مدیر گروه عظام و همدستانش که متهم به قاچاق سازمان‌یافته قطعات خودرو هستند در شعبه چهارم ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی به‌ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
آغاز دادرسی پرونده قاچاق قطعات

به گزارش می متالز، در این جلسه نماینده دادستان گفت: عباس ایروانی، در ۱۰ سال گذشته ۴هزار میلیارد تومان به بیت‌المال دست‌اندازی کرده است.

وی افزود: متهم همچنین با صدور اظهارنامه‌های گمرکی خلاف واقع بهره‌مندی از معافیت‌های گمرکی را در دستور کار قرار می‌دهد و به پرسنل خود اعلام می‌کند که از پرداخت رشوه در موارد لزوم استفاده کنند و با گازسوز اظهار کردن قطعات بنزین‌سوز به‌جای ۲۵ درصد تعرفه گمرکی حداقل تعرفه یعنی ۵ درصد را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: شبکه تحت هدایت نامبرده با پرداخت رشوه به شبکه گمرکی موفق می‌شود فعالیت خود را بدون پرداخت حقوق گمرکی یا با استفاده از معافیت‌های گمرکی انجام دهد.

وی ادامه داد: متهم ایروانی با تشکیل یک گروه منسجم مجرمانه در راستای قاچاق قطعات خودرو اقدام کرده و نقش رهبری گروه مجرمانه خط‌مشی‌ها و اهداف این گروه را داشته است.

آن طور که دادستان در اولین جلسه محاکمه ایروانی گفته گروه عظام از سال ۱۳۸۰ تاکنون ۷۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار واردات داشتند و با اقدامات متهمان شاهد اخلال گسترده در نظام اقتصادی از طریق اخلال در تولید یا توزیع کالاها و ورود خسارت عمده به حقوق عمومی و بیت‌المال بوده است.

عناوین برگزیده