تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۷۳۰
کد خبر: ۶۰۱۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

مرکز تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفجی ایران کجاست؟

می متالز - با راه‌اندازی واحد احیاء مستقیم طرح مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز سالانه ۸۰۰ هزار تن به تولید آهن اسفنجی کشور افزوده شد و همچنین واحد فولاد‌سازی این مجموعه نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریالی طی دو سال و نیم آینده یک میلیون تن به فولاد کشور خواهد افزود.
مرکز تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفجی ایران کجاست؟

به گزارش می متالز، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز یکی از ۸ طرح تولید فولاد استانی تولید آهن اسفنجی و فولاد‌سازی دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای هدف توسعه غیر متمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است.

مدیرعامل امروز این مجتمع فولادی علیرضا زاهدیان و رییس هیات مدیره: محمدرضا نوری برکستانی است. محصولات اصلی این مجتمع آهن اسفنجی است و با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن فولاد امروز بخشی از مواد اولیه صنایع معدنی را تامین می‌کند از جمله‌طرح‌های توسعه‌ای فولاد غدیر نی‌ریز می‌توان فولادسازی-واحد۲ احیا اشاره کرد.

این طرح  با هدف تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد در استان فارس و شهرستان نی‌ریز احداث و به بهره‌برداری رسید.

اجرای طرح مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در سال ۱۳۸۶ با سرمایه‌گذاری کامل دولتی (ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران) و پس از مطالعات اولیه و انتخاب مکان در کیلومتر ۵۰ جاده نی‌ریز- سیرجان آغاز شد.

واحد احیاء فولاد (در حال فعالیت)

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

واحد احیاء مستقیم مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت است.  پروژه  واحد فولاد‌سازی مجموعه غدیر نی‌ریز  نیز با  ۴۵ درصد پیشرفت در حال عملیاتی شدن است. از دیگر واحد‌های فعالیت‌ فولاد نی‌ریز  واحد پهنه و معادن فولاد غدیر نی‌ریز در حال اجرااست و ۲۰ درصد از این پروژ‌ه به انجام رسیده و همچنان در حال توسعه است.

پروژه  واحد فولاد‌سازی مجموعه غدیر نی‌ریز  نیز با  ۴۵ درصد پیشرفت

افزایش ۸۰۰ هزار تن به تولید آهن اسفنجی کشور

این مجتمع در سال ۱۳۹۳ و با مشارکت ۶۵ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، مسیر احداث با سرعت بالاتری طی شد. سرانجام مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴۵۰ میلیارد ریالی در بهمن ماه ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

واحد پهنه و معادن فولاد غدیر نی‌ریز با ۲۰ درصد پیشرفت

با راه‌اندازی واحد احیاء مستقیم این طرح سالانه ۸۰۰ هزار تن به تولید آهن اسفنجی کشور افزوده شد و همچنین واحد فولاد‌سازی این مجموعه نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریالی طی دو سال و نیم آینده یک میلیون تن به فولاد کشور خواهد افزود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده