تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۶۰۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نادری مطرح کرد:

بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با حضور نمایندگان اصناف در کمیسیون اقتصادی

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور اقتصاددانان و نمایندگان اصناف و بخش خصوصی برای بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده تشکیل شد.
بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با حضور نمایندگان اصناف در کمیسیون اقتصادی

به گزارش می متالز، شهاب نادری؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی گفت: چند سالی است که پیگیر این موضوع در کمیسیون هستیم که مشکلات ناشی از ارزش افزوده در کشور را حل کنیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی این مدت جلسات متعددی با نمایندگان مجلس، اقتصاددانان، اصناف و بخش خصوصی تشکیل دادیم تا دغدغه های مردم را شنیده و بتوانیم بر اساس نیازها و در راستای حل مشکلات مردم گامی برداشته و بر اساس قانون مصوب، کاری برایشان انجام دهیم.

 

زیرساخت های ارزش افزوده در کشور وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در کشور وجود ندارد افزود: در بحث مالیات بر ارزش افزوده اقدامات آموزشی مورد نیاز انجام نشده است. مردمی که مالیات پرداخت می کنند باید بدانند که چگونه و با چه شیوه ای این مالیات پرداخت می شود.

نادری اظهار کرد: برخی از پزشکان به دلیل عدم آشنایی با مباحث مالیاتی از پرداخت مالیات فرار می کنند و تمام این مشکلات ناشی از عدم اطلاع این پزشکان و برخی صنوف دیگر با مباحث ارزش افزوده است .

 

نگاه بودجه‌ای کشور از نفت به مالیات باید تغییر کند

وی افزود:همه درصدد این هستند که بتوانند از معافیت های مالیاتی بهره مند شوند. در شرایط بد اقتصادی فعلی نگاه بودجه ای کشور از نفت به مالیات باید تغییر پیدا کند، به همین دلیل تامین بودجه مملکت باید از طریق اخذ مالیات باشد تا بتوان کشور را بهتر اداره کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصادهای زیر زمینی شکل گرفته که علاوه بر اینکه معاملات خود را به صورت تلفنی و غیرقانونی انجام می دهند،مالیات خود را نیز پرداخت نمی کنند.

عناوین برگزیده