تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۶۱۲۸۲
سرویس خبر : انرژی
علی‌رغم مخالفت کارشناسان آمریکایی مطرح شد؛

تکاپوی صنایع هسته‌ای آمریکا برای احیای غنی‌سازی اورانیوم در این کشور از ترس روسیه و چین

می متالز - صنایع هسته‌ای آمریکا خواستار احیای معدن‌کاوی و غنی‌سازی اورانیوم در داخل این کشور شدند.
تکاپوی صنایع هسته‌ای آمریکا برای احیای غنی‌سازی اورانیوم در این کشور از ترس روسیه و چین

به گزارش می متالز، صنایع انرژی هسته‌ای آمریکا از دولت دونالد ترامپ خواسته‌اند با اجرای دوباره برنامه‌ای مربوط به دوران جنگ سرد، معدن کاوی و غنی سازی اورانیوم را در داخل این کشور احیا کند.

این صنایع که عضو موسسه انرژی هسته‌ای در آمریکا هستند این درخواست را در نامه‌ای به تاریخ ۱۸ اوت خطاب به یک گروه کاری از وزرای کابینه ترامپ مطرح کردند. آن‌ها در این نامه دولت ترامپ را تشویق کردند پیگیر سوخت داخلی برای ملزومات این کشور شود و ذخایر فدرال اورانیوم برای تاسیسات برق هسته‌ای را تقویت کند.

با این حال، برخی کارشناسان آمریکایی ضرورت این اقدامات را زیر سوال می‌برند و می‌گویند آمریکا اورانیوم کافی برای زیردریایی‌های هسته‌ای، ناو‌های هواپیمابر هسته‌ای، تسلیحات هسته‌ای و انرژی هسته‌ای این کشور ذخیره کرده است که تا چند دهه دوام دارد.

شارون اسکوآسونی، استاد سیاستگذاری هسته‌ای در دانشگاه جرج واشنگتن گفت آمریکا برای شصت سال آینده سوخت هسته‌ای برای نیروی دریایی خود دارد و غرق در اورانیوم غنی‌سازی شده لازم برای تسلیحات خویش است.

شرکت‌های هسته‌ای آمریکا نگران آن هستند که چین و روسیه هدایت کار را در توسعه برق هسته‌ای در خارج از این کشور به دست بگیرند. آمریکا فاقد تاسیسات غنی‌سازی با فناوری بومی شده است و موسسه انرژی هسته‌ای این کشور معتقد است احیای این صنعت می‌تواند به این موسسه در رقابت با دیگر کشور‌ها کمک کند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روسای گروه کاری سوخت هسته‌ای در آمریکا هستند که در ماه ژوئیه تشکیل شد. این کمیته قرار است تا ۱۰ اکتبر توصیه‌هایی را برای احیا و گسترش تولید سوخت هسته‌ای داخلی در آمریکا ارائه کند.

عناوین برگزیده