تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۶۱۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مذاکرات "خیلی خیلی خوب" بازارها را مثبت کرد

می متالز - بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با روند افزایشی شاخص ها همراه شدند در حالی که ترامپ خبر از ادامه گفت و گوهای صلح تجاری با مقامات چین داده است.
مذاکرات "خیلی خیلی خوب" بازارها را مثبت کرد

به گزارش می متالز، رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود گفته است که مذاکرات تجاری با مقامات چینی آغاز شده است و امیدوار است در این دوره از مذاکرات، توافقی جامع و مفید برای هر دو طرف به دست آید.

به این ترتیب، بازارها به امید به دست آمدن توافقی جامع با روند افزایشی همراه شدند و شاخص آسیا پاسفیک در این میان با رشد ۱.۲ درصدی همراه شد.

شاخص اصلی بورس استرالیا هم رشد ۰.۸ درصدی همراه شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن توانست با رشد ۱ درصدی معاملات خود را خاتمه دهد .

در این میان، شاخص CSI در بازار چین با افزایش۰.۵ درصدی معاملات را ادامه داد.

نخستین روز مذاکرات صلح تجاری بین هر دو کشور به خوبی پشت سر گذاشته شد و رئیس جمهور آمریکا مذاکرات امروز را "خیلی خیلی خوب" ارزیابی کرد.

یکی از مقامات کاخ سفید نیز در خصوص مذاکرات امروز گفت: مذاکرات خیلی بهتر از آنچه پیش بینی می شد، به اتمام رسید و به نظر می رسد هر دو طرف مذاکره در پایان هفته در خصوص توافق ارزی به تفاهم برسند.

در سوی دیگر، بازارهای آمریکا نیز معاملات امروز را با روند افزایشی طی کردند و امید به بهبود روابط تجاری با چین توانست شاخص های معاملاتی این کشور را در مدار مثبت قرار دهد.

در این بازار، شاخص داوجونز با رشد ۰.۵ درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی ۰.۶ درصد مثبت شد و شاخص نزدک نیز رشد ۰.۶ درصدی را از آن خود کرد.

عناوین برگزیده