تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۱
بازدید: ۴۳۵
کد خبر: ۶۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برزگر کلشانی:

در انتخاب سفرا به توانمندی آنها در امور اقتصادی نیز توجه شود/ دیپلماسی اقتصادی نیاز به مدیریت یکپارچه دارد

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بدون شک وزارت امور خارجه در انتخاب سفرا به غیر از موضوعات سیاسی باید به توانمندی های جذب سرمایه گذاری اقتصادی افراد نیز توجه ویژه ای داشته باشد.
در انتخاب سفرا به توانمندی آنها در امور اقتصادی نیز توجه شود/ دیپلماسی اقتصادی نیاز به مدیریت یکپارچه دارد

به گزارش می متالز، شهروز برزگر کلشانی  "پیرامون عملکرد اقتصادی سفارتخانه ها و اینکه راه اندازی معاونت جدید اقتصادی در وزارت امور خارجه تا چه میزان به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد" ،‌اظهار داشت: یکی از برنامه های خوبی که مجلس و دولت تدوین کردند برنامه پنج ساله ششم توسعه بود که بر این اساس باید 300 میلیارد دلار برای کشور سرمایه گذاری خارجی جذب شود که برای جذب این سرمایه گذاری نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دقیق و منظمی نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی مطمئنا با برنامه ریزی و مدیریت بهتری می تواند با قدرت اهداف اقتصادی دولت و کشور را تامین نماید، گفت: مدیریت واحد اقتصادی در عرصه خارجی باعث انسجام تمامی دستگاه ها و نهادها در برقراری ارتباطات اقتصادی با کشورهای دیگر شوند، چرا که همه هماهنگی ها و ارتباطات باید از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها صورت بگیرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند سالی است که نیاز به یک دیپلماسی واحد در امور اقتصادی کشور احساس می شود و مطمئنا این امر می تواند کمک های فراوانی به توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری کشور نماید.

وی با بیان اینکه اگر وزارت امور خارجه بتواند به درستی معاونت امور اقتصادی را فعال و سفارتخانه ها را در این زمینه ساماندهی کند، بدون شک تاثیرات بسیار مثبت و موثری برای کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی خواهد داشت و سرمایه های بسیار خوبی برای کشور جذب خواهد کرد، خاطر نشان ساخت: اداره اقتصادی سفارتخانه ها باید جدی تر در این حوزه وارد شده و برای یافتن بازارهای هدف جهت صادرات محصولات کشورمان تلاش بیشتری نمایند.

برزگر با تاکید بر اینکه بدون شک وزارت امور خارجه در انتخاب سفرا به غیر از موضوعات سیاسی باید به توانمندی های جذب سرمایه گذاری اقتصادی افراد نیز توجه ویژه ای داشته باشد، افزود: این روند می تواند نقش بسیار خوبی به رونق اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و برون رفت از بیکاری بوجود آمده در کشور داشته باشد و قسمتی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه باید اقدام جدی و برنامه ریزی منظمی برای کارهای اقتصادی در وزارت امور خارجه صورت بگیرد و تمامی دستگاه ها از این کانال به ارتباط گیری با کشورهای خارجی اقدام نمایند، چرا که این امر به نفع اقتصاد و مردم است،‌ بیان داشت : بدون شک باید با نگاه جهادی و بسیجی وارد این میدان شد و با جذب سرمایه گذاری و فعال کردن تولید و اشتغال در کشور به سمت بدست آوردن بازارهای برای فروش محصولات کشورمان تلاش کرد.

عناوین برگزیده