تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۶۲۵۴۴
علت سانحه قطار زاهدان - تهران در دست بررسی

آخرین وضعیت حادثه قطار زاهدان - تهران

می متالز - تیمی از کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن کشور برای بررسی حادثه قطار زاهدان - تهران به سیستان و بلوچستان آمدند.
آخرین وضعیت حادثه قطار زاهدان - تهران

به گزارش می متالز، معاون هماهنگی امور عمرانی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: هم اکنون واگن های قطار زاهدان – تهران با جرثقیل 120تنی در حال انتقال به ایستگاه زاهدان است و این عملیات امروز به پایان خواهد رسید.
بیجار افزود: جسد مسافری که در این قطار مفقود شده بود هم پیدا شده است و تعداد جان باختگان به پنج نفر رسید.
وی گفت: تمامی مسافران و بار آنها به زاهدان منتقل شده و در صورت نیاز به آنان اسکان داده شده است.
بیجار افزود: این حادثه ابعاد وسیع فنی دارد و علت آن نیازمند بررسی دقیق با جزئیات کامل است.
راشدی، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان هم گفت: از 157مجروح حادثه قطار زاهدان – تهران، 113نفر ترخیص شده اند.
وی افزود: 44نفر از مجروحان هم اکنون در بیمارستانهای زاهدان بستری هستند که 4نفر از این افراد به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش آی سی یو به سر می برند.

همچنین امروز معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با حضور در بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان، ازمصدومان حادثه ریلی زاهدان عیادت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: علت بروز حادثه قطار زاهدان - تهران باید هرچه سریعتر مشخص و تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات بعدی اندیشیده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان هم امروز در بازدید از روند درمان مجروحان حادثه قطار زاهدان تهران گفت: در مدت زمان کوتاهی روند درمان تخصصی تمام مجروحان انجام شده است.
موهبتی افزود: از مجموع 157نفر که در بیمارستانها پذیرش شدند 7نفر نیاز به عمل جراحی داشتند که در زمان لازم انجام شد.

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تاکید کرد: علت حادثه قطار زاهدان توسط کارشناسان راه‌آهن در دست بررسی است و پس از پایان تحقیقات نتیجه نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.
قطار زاهدان – تهران عصر دیروز حدود یک ساعت و نیم پس از ترک ایستگاه زاهدان در 80کیلومتری زاهدان و در منطقه شورو دچار سانحه خروج از ریل و واژگونی واگن ها شد.
در ساعات اولیه این حادثه با کمک به موقع و سریع مردم محلی مجروحان از واگن ها خارج و از تلفات بیشتر این حادثه جلوگیری شد. 

همچنین روابط عمومی راه آهن جنوب شرق اعلام کرد: حرکت قطارهای تهران - زاهدان و زاهدان - تهران طبق برنامه انجام می شود اما مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل می شوند تا از بم با قطار به تهران عزیمت کنند.
همچنین تا بازگشایی این محور، قطارهای تهران - زاهدان طبق برنامه از ایستگاه راه آهن تهران حرکت می کنند تا پس از رسیدن به بم مسافران با اتوبوس به زاهدان منتقل شوند.
در این اطلاعیه از مسافران خواسته شده است: برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۵۱۴۹ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده