تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۶۳۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد:

بخشودگی ۸ هزار میلیارد تومان، جریمه مالیاتی

می متالز - پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۲۰۰ هزار مودی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات خود را پرداخت کردند و از حدود ۸ هزار میلیارد تومان بخشودگی برخوردار شدند.
بخشودگی ۸ هزار میلیارد تومان، جریمه مالیاتی

به گزارش می متالز، پارسا در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی، مرداد امسال با همگرایی و اجماع هر سه قوه، بخشنامه مهمی را برای حمایت از تولید، مقابله با فرار مالیاتی و فساد اداری صادر کرد، افزود: بر اساس این بخشنامه، همه جرائم مالیاتی قابل بخشش مودیان با پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان مهر، بخشیده می‌شود.

وی گفت: توقع و انتظار ما این بود با اطلاع رسانی که انجام دادیم، استقبال بیشتری شود.

پارسا افزود: بر اساس گزارش ها، با توجه به اینکه بسیاری از مودیان، پرداخت بدهی مالیاتی خود را به روز‌های آخر مهلت تعیین شده موکول کردند، روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهیم داشت.

پارسا با تاکید بر اینکه اجرای بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی فرصت استثنایی و بی نظیر برای مودیان بدهکار است، افزود: کارکنان سازمان امور مالیاتی، روز دوشنبه تا ساعت 18 وروز سه شنبه تا ساعت 20 در خدمت مردم هستند.

وی گفت: مودیان با مراجعه به این سازمان با حداقل تشریفات اداری و بدون بررسی‌های زمان بر و به آسان‌ترین شکل ممکن با پرداخت اصل بدهی خود از بخشودگی جرایم مالیاتی برخوردار می‌شوند و سازمان امور مالیاتی این افراد را بعنوان مودی خوش حساب تلقی می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با توجه به اینکه این بخشنامه، مرداد ابلاغ شد بنابراین برنامه ایی  برای تمدید این مهلت نداریم.

عناوین برگزیده