تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۶۴۵۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زمینه ایجاد ۱۸۰۰ فرصت جدید شغلی در شهر بابک فراهم شد

می متالز - نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای رونق تولید و اشتغال پایدار زمینه ایجاد یکهزار و ۸۰۰فرصت جدید شغلی در منطقه فراهم شده گفت: با توسعه بیش از پیش معادن شهربابک تا پایان امسال کمر بیکاری در این شهرستان شکسته خواهد شد.
زمینه ایجاد ۱۸۰۰ فرصت جدید شغلی در شهر بابک فراهم شد

به گزارش می متالز، علی اسدی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی یکسال گذشته تولید کاتد کارخانه ذوب خاتون آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافته و کارخانه تغلیظ معدن ایجو ۶۰ درصد پیشرفت داشته که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد و با افتتاح آن  برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

اسدی همچنین به راکد ماندن معادن مس چاه فیروزه و ایجو اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری های انجام شده زمینه فعال شدن این معادن فراهم شده که در صورت راه اندازی معدن چاه فیروزه و کارخانه تغلیظ آن و شروع تولید، زمینه اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر نفر ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد : با پیگیری های انجام گرفته مجتمع مس شهربابک در سال رونق تولید مستقل شده به طور مستقیم زیرنظر مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اداره می شود، که با این تحول بخش بزرگی از مشکلات شهربابک در آینده نزدیک رفع خواهد شد.

اسدی یادآور شد: امیدوارم انجام خریدهای لازم معدن ایجو از جوزم موجب تحولات مثبتی در اقتصاد شهر جوزم شود و سطح درآمد سرانه منطقه افزایش یابد.

 نماینده مردم شهربابک تصریح کرد: طرح توسعه ذوب خاتون آباد و تغلیظ مس میدوک علاوه بر افزایش تولید مس می تواند تحولی در بخش اقتصادی شهرستان ایجاد کند.

وی از راه اندازی شهرک صنعتی مس خبر داد و افزود: برای جلوگیری از خروج مواد معدنی مخصوصا سرباره های مس از شهرستان قرار است شهرک صنعتی مس راه اندازی شود و در این شهرک ۱۵ واحد صنعتی تولیدی با ظرفیت تولید ۸۰ هزارتن برای هر واحد احداث می‌شود.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

عناوین برگزیده