تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۶۴۸۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تسهیلات مورد نیاز نیروگاه برق کهگیلویه تامین می شود

می متالز - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی هماهنگی و تماس تلفنی انجام شده، مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور برای تامین سرمایه و تسهیلات نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۵۰ مگاواتی برق کهگیلویه قول همکاری ویژه داد.
تسهیلات مورد نیاز نیروگاه برق کهگیلویه تامین می شود

به گزارش می متالز، مشکلات نیروگاه درحال ساخت کهگیلویه روز چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج بررسی شد.

حسین کلانتری اظهار داشت: بانک صنعت و معدن کشور با وجود اینکه سقف تسهیلات ارزی آن با صندوق توسعه ملی تکمیل شده بود ولی برای حل مشکل نیروگاه برق دهدشت قول ویژه داد.

وی بیان کرد: تسهیلات ارزی مورد نیاز این پروژه ۳۲۵ میلیون یورو برآورد شده که هم اکنون توربین های گازی این واحد در کشور سازنده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کلانتری تصریح کرد: در صورت تامین تسهیلات مورد نظر توربین های مذکور حداکثر تا ۴ ماه آینده تکمیل و آماده ارسال به کشور خواهد بود.

سرمایه گذار نیروگاه برق دهدشت نیز در این باره گفت: کهگیلویه و بویراحمد بیشترین افت ولتاژ و ضعیفترین شبکه برق کشور را دارد که تاسیس نیروگاه می تواند این مشکل را برطرف کند.

سروش سالم با اشاره به ۴۶ درصد خاموشی برق کهگیلویه و بویراحمد در طول تابستان، افزود: براساس دستور ریاست جمهوری در سال ۹۵ مجوز تاسیس نیروگاه برق در شهر دهدشت صادر شده است.

وی افزود: توربین مربوط به این نیروگاه برق برای اولین بار در خاورمیانه و منطقه کهگیلویه و بویراحمد نصب خواهد شد.

سالم بیان کرد: این توربین در کهگیلویه وبویراحمد با راندمان ۶۲ درصد راه اندازی خواهد شد که در آسیا بعد از ژاپن در رتبه دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: بزرگترین پروژه در حال اجرای استان آب رسانی به چهار شهر است که با تاسیس نیروگاه شهرستان کهگیلویه، ۹۰ مگاوات برق مورد نیاز آن نیز تامین خواهد شد.

طرح آب‌رسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در  کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، یکی از طرح‌های مهم دولت  در مناطق محروم این استان است.

عناوین برگزیده