تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۶۶۳۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه صنایع در مناطق خشک و کویری توجیه منطقی ندارد

می متالز - رئیس نظام مهندسی معدن ایران گفت: برای توسعه و رشد صنایع به خصوص صنایعی فولادی که نیاز ضروری به آب دارند، این فعالیت هیچ توجیه منطقی در مناطق خشک ندارد.
توسعه صنایع در مناطق خشک و کویری توجیه منطقی ندارد

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در خصوص صنایع آب بری که در محدوده‌های خشک کشور به خصوص کویر بنا شده‌اند، اظهار کرد: اگر نگاهی به تجربه کشورهای فعال در حوزه فولاد بیندازیم متوجه خواهیم شد هیچ توجیه منطقی برای توسعه و رشد صنایع، به خصوص صنایعی فولادی که نیاز ضروری به آب دارند در مناطق خشک وجود ندارد.
وی در خصوص علت به وجود آمدن صنایع در مناطق خشک و کویری کشور ادامه داد: علت راه‌اندازی صنایع در مناطق خشک کشور مربوط به گذشته است؛ در گذشته به منظور جلوگیری از آسیب دیدن صنایع، آن‌ها را در مناطقی دورتر از مرزها و مناطق آبی می‌ساختند.
اسماعیلی بیان کرد: صنایعی که گذشته در کویر احداث شده‌اند را نمی‌توان تغییر داد، اما می‌توان فکری به حال صنایع که در حال احداث هستند کرد؛ همان طور که کماکان شرکت‌های بزرگ اقداماتی در این مسیر انجام می‌دهند، اما برای اجرای این طرح باید برنامه آمایش صنایع فولادی اجرا شود.
این مقام مسوول در پایان گفت: در گذشته ستاد فولاد کشور آن قدر که توقع داشتیم فعال نبود، ولی امروزه این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است؛ همچنین بخش خصوصی و بخش عمومی باید در این خصوص احساس وظیفه کنند و به فکر حفاظت از محیط‌زیست باشد و با صنایعی که مقررات محیط زیستی را رعایت نکند، برخورد شده و الزامات آن در این زمینه به تولیدکنندگان اعلام شود.

عناوین برگزیده