تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۶۸۷۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی:

محاسبه سود مرکب کمر تولید کشور را شکسته است

می متالز - نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس گفت: محاسبه سود مرکب تسهیلات دریافتی توسط کشاورزان و تولیدکنندگان کمر تولید کشور را شکسته است.
محاسبه سود مرکب کمر تولید کشور را شکسته است

به گزارش می متالز، قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهمیت و لزوم توقف دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها از وام گیرندگان و تولیدکنندگان، گفت: حدودا  تعداد 164 نفر از نمایندگان در قالب نامه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرده‌اند تا با طرح حذف سود مرکب موافقت کند.

 

مراجع با حذف سود مرکب موافق هستند

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجد شرایط اقتصادی فعلی دریافت سود مرکب فشار  بسیار مضاعفی بر تولید کنندگان وارد می‌کند که به صلاح کشور نیست، ادامه داد: مراجع عالیقدر تقلید نیز با حذف و توقف دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها از تولیدکنندگان و وام گیرندگان موافق هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: برخی از تسهیلات یک صد میلیونی واحدهای تولیدی و کشاورزان با محاسبه سود مرکب به 500 میلیون افزایش پیدا کرده که کمر آنها را شکسته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر حدودا تنها یک سوم از واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی فعلی توان فعالیت دارند و بسیاری از این واحدها به دلیل بدهی بانکی قادر به ادامه تولید نیستند.

عناوین برگزیده