تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۶۸۹۶۰
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی‌ها به هیچ کدام از وعده‌های خود تا امروز عمل نکردند

می متالز - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها بار‌ها در مسائل گوناگون در قبال انجام تعهدات خود نسبت به ایران وعده داده‌اند، اما متاسفانه به هیچ کدام از وعده‌های خود تا به امروز عمل نکرده‌اند.
اروپایی‌ها به هیچ کدام از وعده‌های خود تا امروز عمل نکردند

به گزارش می متالز، حسین نقوی حسینی درخصوص سرنوشت اینستکس اظهار کرد: اروپایی‌ها بار‌ها در مسائل گوناگون در قبال انجام تعهدات خود نسبت به ایران وعده داده‌اند، اما متاسفانه به هیچ کدام از وعده‌های خود تا به امروز عمل نکرده‌اند.

وی افزود: spv یکی از وعده‌هایی بود که اروپایی‌ها به آن عمل نکردند و این موضوع کاملا لغو شد و بعد از آن هم اینستکس را طراحی کردند که در قالب غذا و دارو به آن عمل خواهیم کرد. پس از آن هم جمهوری اسلامی ایران از این مساله استقبال کرد و بار‌ها در این رابطه هم مذاکره کردیم، اما متاسفانه سرنوشت اینستکس هم به سرنوشت spv دچار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اروپایی‌ها ارده‌ای برای انجام تعهدات خود ندارند و راهی که جمهوری اسلامی ایران در حال طی کردن آن است؛ کاهش تعهدات برجامی بوده و این مسیر را تا آنجایی ادامه می‌دهیم که طرف مقابل یا به انجام تعهدات خود پایبند شود و اقدام عملی کند و یا اینکه ما تعهدات خود را در برجام به صفر می‌رسانیم.

نماینده مردم ورامین گفت: ما هیچ زمانی از برجام خارج نمی‌شویم، اما تعهدات خود را به صفر می‌رسانیم.

عناوین برگزیده