تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۶۹۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم تنش در روابط چین و آمریکا

می متالز - بازارهای آسیایی آخرین روز معاملاتی هفته را با روند نزولی به پایان رساندند در حالی که نا آرامی های هنگ کنگ سایه شومی را بر توافق تجاری میان آمریکا و چین انداخته است.
تداوم تنش در روابط چین و آمریکا

به گزارش می متالز، نگرانی سرمایه گذاران از امکان امضا نشدن توافق تجاری میان آمریکا و چین به دلیل نا آرامی های هنگ کنگ، موجب کاهش میزان معاملات در بازارهای آسیایی و افت شاخص های اصلی در این منطقه شده است.

این در حالی است که، ترامپ مصوبه مجلس در خصوص حمایت از اعتراضات هنگ کنگ را به امضا رسانده و این موضوع باعث افزایش تنش در رابطه چین و امریکا شده است.

به این ترتیب، نگرانی ها از توافق تجاری در میان سرمایه گذاران افزایش یافته است و وزارت خارجه چین در تازه ترین اظهارات خود اعلام داشته که این اقدام آمریکا را مقابله به مثل می کند.

بر این اساس، شاخص ها در بازار آسیا معاملات امروز را با افت شدیدی همراه کردند و شاخص آسیا پاسفیک با روند منفی ۰.۳ درصدی معاملات را به پایان رساند.

شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با کاهش ۲ درصدی همراه شد و شاخص کاسپی در بازار کره جنوبی افت ۱.۴ درصدی را مشاهده کرد.

شاخص نیکی ژاپن نیز ۰.۵ درصد منفی شد و در بازار چین، شاخص بلوچیپ با کاهش ۱.۳ درصدی مواجه شد.

تحلیلگران معتقدند بازارهای سهام در سراسر دنیا یک پارچه در صف فروش نشسته اند و اوضاع ابهام برانگیز تجاری میان آمریکا و چین اصلی ترین دلیل این واقعه است.

البته می توان گفت نزدیکی به عید شکرگزاری و مشغول شدن سهامداران به تدارکات این عید، کمی از حجم معاملات کاسته است و به این ترتیب شاخص اس اند پی را در بازار آتی آمریکا با کاهش ۰.۳ درصدی همراه کرده است.

عناوین برگزیده