تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۱۰۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افت شدید قیمت ضایعات آلومینیومی نسبت به هفته گذشته

می متالز - در هفته جاری، قیمت ضایعات آلومینیومی افت شدیدی را تجربه کرد که این موضوع نتیجه چندعامل همانند کاهش قیمت آلومینیوم در LME، کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت شمش در کشور است.
افت شدید قیمت ضایعات آلومینیومی نسبت به هفته گذشته

به گزارش می متالز، کاهش میزان تقاضا برای خرید ضایعات، رکود تورمی در صنعت، آینده دارای ابهام وضعیت تولید محصولات آلومینیومی، کاهش نرخ ارز، افت قیمت آلومینیوم در کشور، افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و ترکیه، وضعیت نه چندان مناسب تجارت خارجی چین در ماه سپتامبر و... از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌گذاری ضایعات آلومینیومی طی هفته‌های اخیر بوده است؛ به نحوی که این موضوع، موجب افت شدید قیمت ضایعات زینک در هفته اخیر شده و این نوع ضایعات، کاهش 7.5 درصدی را در این روزها تجربه کرده است.

همان‌طور که در نمودار 1 آمده است، امروز پنج‌شنبه 25 مهر ماه، قیمت برخی از ضایعات آلومینیومی به دلیل کاهش شدید میزان تولیدات در کشور و افت میزان تقاضا برای خرید ضایعات و تولید محصولات آلومینیومی، کاهش داشته است؛ به گونه‌ای که اکثر ضایعات آلومینیومی امروز کاهش شدید قیمت داشته‌اند.

امروز پنج‌شنبه 25 مهر ماه، ضایعات زینک با 7.5 درصد کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، بیشترین میزان افت را داشت و به سطح 18 هزار و 860 تومان بر کیلوگرم رسید البته افت قیمت این نوع ضایعات در هفته جاری به صورت مداوم بوده است؛ به نحوی که ضایعات زینک در مدت زمان مشابه در هفته گذشته، به قیمت 20 هزار و 400 تومان به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد و امروز کاهش یک هزار و 540 تومانی را در قیمت ضایعات زینک مشاهده می‌کنیم.

رینگ آلومینیومی، دومین ضایعاتی است که طی این روزها بیشترین میزان افت قیمت را داشت؛ به گونه‌ای که این ضایعات در روز پنج‌شنبه 18 مهر ماه، به قیمت 19 هزار و 470 تومان به ازای هر کیلوگرم، خرید و فروش شد و امروز به 18 هزار و 580 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که این روند نزولی حدود 4.6 درصد یا معادل 890 تومان به ازای هر کیلوگرم است.

همچینین، سرسیلندر نیز 3.8 درصد نسبت به هفته گذشته، افت قیمت داشته و از 17 هزار و 510 تومان به ازای هر کیلوگرم، به 16 هزار و 850 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که این کاهش قیمت، حدود 660 تومان به ازای هر کیلوگرم است.

افت چشمگیر قیمت سفاله آلومینیوم نرم طی یک روز

همان‌طور که در نمودار 2 آمده است، سفاله آلومینیوم نرم، قوطی رانی و سفاله آلومینیوم خشک نیز در یک روز، افت قیمت چشمگیری داشته‌اند، این سه نوع ضایعات، با اینکه در میان قراضه‌های آلومینیومی دارای کمترین قیمت هستند اما طی یک روز گذشته، شاهد افت بیش از پیش این دسته از ضایعات در کشور هستیم.

قیمت سفاله آلومینیوم نرم امروز از 12 هزار و 340 تومان به ازای هر کیلوگرم به 12 هزار و 110 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که نسبت به روز گذشته، 1.9 درصد یا معادل 230 تومان به ازای هر کیلوگرم افت را تجربه کرد.

همچنین، قیمت سفاله آلومینیوم خشک امروز پنج‌شنبه 25 مهر ماه، به 11 هزار و 180 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که نسبت به روز گذشته 1.4 درصد یا معادل 170 تومان به ازای هر کیلوگرم افت را تجربه کرد. گفتنی است که قیمت این نوع ضایعات در روز چهارشنبه 24 مهرماه، 12 هزار و 10 تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

قوطی رانی نیز طی این یک روز، افت 1.4 درصدی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که از 11 هزار و 160 تومان به ازای هر کیلوگرم به 11 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسید و طی یک روز 160 تومان به ازای هر کیلوگرم افت قیمت داشت.

عناوین برگزیده