تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۷۱۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

فارس، رتبه چهارم تعداد معدن کشور را دارد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در دهمین نشست شورای معادن این استان گفت: امروزه معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می‌رود و استان فارس از نظر تعداد معادن در کشور رتبه چهارم را دارد.
فارس، رتبه چهارم تعداد معدن کشور را دارد

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی اظهار داشت: جلسات شورای معادن استان فارس ظرفیتی برای توسعه معادن این استان است و شورای معادن استان به صورت ماهانه با کلیه اختیارات استانی، در محل استانداری فارس به ریاست استاندار فارس و دبیری سازمان صمت برگزار و در خصوص سایر مسایل و مشکلات معدنی استان اظهار نظر و راهکارهای قانونی و اجرایی را اتخاذ می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه شورای معادن زیرساختی مناسب و ظرفیتی مطلوب برای توسعه استان فارس است افزود: بسیاری از مسیرهای رشد و توسعه معادن و صنایع معدنی از طریق این شورا می‌تواند اتفاق بیفتد که در این شورا توانستیم طی سال گذشته تاکنون برخی از مسائل و مشکلات را مرتفع و توانمندی‌های بیشتری را شناسایی کنیم‌، لذا انتظار مردم نیز همین است که نقش معادن به خوبی ایفا و بهره‌برداری‌های لازم و تأثیر آن در اقتصاد نشان داده شود.

ایزدی اضافه کرد‌: فارس از نظر تعداد و میزان استخراج معادن رتبه چهارم و از نظر ذخایر معدنی جایگاه هشتم کشور را ‌دارد و از جمله استان‌هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده ‌است و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر کشور ‌محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت‌: معادن در استان فارس از اصلی‌ترین محورهای توسعه است و جایگاه ممتازی دارد و امیدواریم با کمک فعالان، دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاران این بخش بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی پویا تر همراه سازیم که در این فضای خوب، بخش معدن و فعالان آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسریع در انجام امور و حمایت و توسعه معادن شورای معادن استان فارس‌، به عنوان استان‌های پیشرو در تشکیل شورای معادن استانی در کشور است.

ایزدی تصریح کرد‌: دهمین جلسه شورای معادن استان با 16 دستور کار در دو زمینه یکی از طرح های مطالعاتی و توسعه‌ای معدن استان و دیگری رفع مشکل بهره برداران معادن استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تشکیل کنسرسیوم بین بهره‌برداران معادن آهن استان در دست اقدام است، اظهار داشت: طرح اکتشاف آهن شمال استان فارس، مطالعه دولومیت جنوب استان و مطالعه منابع شن و ماسه جهت جابجایی معادن منطقه دوکوهک شیراز‌، مطالعه و پی‌جویی مواد معدنی شهرستان رستم و ممسنی توسط سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دست بررسی و انجام مناقصه‌های مربوطه است.

گفتنی است، دهمین جلسه شورای معادن استانی به ریاست رحیمی (استاندار فارس) و با دبیری رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان و همچنین حضور اعضای شورای معادن در محل استانداری فارس با ارایه راهکارها و پیشنهادات مهم در حوزه معدن استان تشکیل شد.

عناوین برگزیده