تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۷۳۸۴۸
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های پژوهش

می متالز - برنامه‌هایی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح شده است و بیش از هر چیز نیازمند اراده جدی برای تحقق فعالیت‌ها و همکاری مردم هستیم.
سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های پژوهش

به گزارش می متالز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و مراسم هفته پژوهش، گفت: ما باید به این نکته توجه کنیم که هم اکنون بخش خصوصی چقدر در عرصه پژوهش و فناوری ورود پیدا کرده است.

ستاری افزود: ما با پول مردم درس خواندیم و در مدارس دولتی تحصیل کردیم تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم و آینده این کشور را بسازیم. ما از این فرصت استثنایی که کشور سال‌های سال برای ما در عرصه‌های مختلف علمی هزینه کرده است بهره‌مند می‌شویم، هیچ وقت کشور ما در طول تاریخ در عرصه آموزش و پژوهش تا این حد هزینه نکرده بود.

وی با تاکید بر توجه به زیست بوم جدید تصریح کرد: ما در دانشگاه‌ها وظیفه مان فقط آموزش نیست بلکه باید بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم و این اتفاق بزرگی است یعنی اعتماد مردم به زیست بوم (اکوسیستم) جدید که باید به آن توجه شود. فناوری‌ها و محصولات دانش بنیان دانشگاهی در حال توسعه است و مسؤولان از آن حمایت می‌کنند.

ستاری در ادامه گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش شاهد ارتقاء سطح محصولات ارائه شده نسبت به دوره‌های گذشته هستیم و تغییرات آن مشهود است. بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی را شرکت‌های داخلی تولید کرده اند و شاهد صادرات محصولات این بخش نیز هستیم.

وی گفت: امروزه می‌توانیم تجهیزات آزمایشگاهی را با هزینه خیلی کمتر در داخل دانشگاه تولید و به بازار عرضه کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که یکی از بحث‌های جدی مربوط به بحث آلودگی هوا است، گفت: در همین راستا برنامه‌هایی در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح شده است و بیش از هر چیز نیازمند اراده جدی برای تحقق فعالیت‌ها و همکاری مردم هستیم.

ستاری گفت: هم اکنون از محصولات دانش بنیان دانشگاهی حمایت می‌شود و در بخش‌های مربوط به پایش اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی درباره حمایت از طرح‌های پژوهشی و ورود آن‌ها به بازارهای بین المللی افزود: دانشگاه‌های دولتی از تخفیف ۵۰ درصدی مربوط به ساخت تجهیزات استفاده می‌کنند و از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هم یارانه دریافت می‌کنند ضمن آنکه می‌توانند از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

عناوین برگزیده